نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

شورای شهر به ابهامات موجود در فرایند انتخاب شهردار پاسخ دهد

 

شورای اسلامی شهر، پس از نشست های مکرر توأم با کش و قوس و اغلب، مناقشه برانگیز، بالاخره، با انتخاب و معرفی مهندس مقتومی به سمت شهردار مراغه، به زعم خود، انجام این بخش از وظایف قانونی خودرا تمام شده تلقی کرد! ضمن ادای احترام به آقای مقتومی به عنوان مدیری مدبر و فردی لایق و اخلاقمند و عرض تبریک به ایشان، لازم دانستیم در این یادداشت، به نکاتی چند، درباره فرآیند تصمیم گیری اعضای محترم شورا به طور اعم و انتخاب شهردار به طور اخص، اشاره کنیم:

 روند مذاکرات اعضای شورا، برای بررسی پیشینه و رزومه کاری شماری از گزینه‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب شهردار، از حدود دو ماه پیش طی چندین نشست غیرعلنی آغاز و سرانجام، چهار نفر به عنوان گزینه‌ نهایی از بین آنان انتخاب و مقرر شد برای انتخاب یک نفر از بین این چهار نفر رأی گیری شود؛ لیکن، در شامگاه روز دوشنبه مورخ ۸ شهریورماه، نام آقای مقتومی به طور ناگهانی از گلدان طلایی رأی گیری به عنوان گزینه منتخب، برای تصاحب کرسی مدیریت شهرداری مراغه بیرون آمد.

 با تأکید مجدد بر این نکته که اینجانب با حضور شخص آقای مقتومی در رأس مدیریت شهرداری مشکلی ندارم و ایشان را مدیری کارآمد و شخصیتی والا می شناسیم. مواردی را که لازم است در این یادداشت زیر ذره بین باریک بینی و ژرفنگری قرار گیرد در قالب پرسشهای زیر مطرح و انتظار داریم که اعضای محترم شورا بدون هرگونه تأخیر و توجیه غیر منطقی به آنها پاسخ دهند:

 1- در شرایطی که شوراها در اغلب شهرهای کشورمان، طی روزها و هفته های اولِ شروع به کار خود، در جلسات علنی و با حضور خبرنگاران، نسبت به انتخاب شهردار اقدام کردند؛ چرا این مهم، در مراغه با تأخیر قابل ملاحظه، در جلسات غیر علنی و در فضایی نا آرام و توأم با تشنج آفرینی انجام گرفت؟!

2- علت ملاک قرار ندادن آرای نخبگان، صاحب نظران و شخصیتهای آگاه، به ویژه اصحاب رسانه در انتخاب شهردار و نادیده گرفته شدن شعار احترام به آرای شهروندان و شفافیت و تعامل با موکلان در جریان این انتخاب چیست؟!

3- علت پاسخگو نبودن شورا به صدها پرسش و انتقاد و اعتراض شهروندان در رسانه‌های مکتوب و مجازی در رابطه با موارد فوق چیست؟!

4 - و بالاخره اینکه: چرا در اولین نشست خبری رئیس شورا که متأسفانه بدون حضور برخی از خبرنگاران برگزار شد؛ به ابهامات موجود در باره روند انتخاب شهردار و نیز به این پرسش اساسی که: آیا جلسات شورای شهر در آینده به صورت علنی و با حضور مردم و خبرنگاران، برگزار خواهد شد یا کماکان در پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی؟ به طور واضح و قاطع، پاسخ داده نشد!

در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت پاسخگویی اعضای شورا به ابهامات و پرسش های مطرح شده از سوی شهروندان، ناچار از بیان این واقعیت هستیم که: اگر شورای شهر فعالیتهای خود را به روال کنونی و با رویکرد پنهان کاری و نامحرم دانستن مردم ادامه دهد، باید فاتحه آرزوها و انتظارات مردم برای داشتن یک شورای مردمی، صادق، شفاف و خدمتگزار خوانده شود!

 عباسعلی خسروداد، سیزدهم شهریور ماه 1400

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.