نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

مراغه در سیطره ی موتور سیکلت سواران مزاحم و قانون شکن!

مزاحمت های مداوم و مستمر شمار زیادی از موتور سیکلت سواران متخلف و قانون شکن ، برای شهروندان مراغه ای ، از دیرباز به یکی از دردناک ترین معضلات و آسیب های مبتلا به اجتماعی در این شهر بدل شده و روزی نیست که خبر تصادف منجر به فوت ، یا جرح یک یا چند موتور سیکلت سوار ، گوش جان را نیازارد و خانواده ای را در حزن و اندوه فرو نبرد .
موتور سیکلت سواران متخلف که اکثر آن ها را جوانان و نوجوانان کم سن و سال و ناپخته تشکیل می دهند و از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله ی تفننی و تفریحی استفاده می کنند ؛ معابر و اماکن عمومی را به جولانگاه بلا معارض خود تبدیل نموده اند و بدون توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، با سرعت های غیر مجاز ، صداهای گوش خراش ، موتورهای دودزا و حرکات نمایشی ، به حریم عبور و مرور شهروندان تجاوز می کنند و سلامتی مردم را مورد تهدید جدی قرار می دهند .
دامنه ی این مزاحمت ها گاهی آنچنان گسترده و فراگیر است که مردم حتی در پیاده روها و اماکن عمومی هم از گزند این عده در امان نیستند و واقعاً نمی دانند تکلیف شان با تداوم این مشکل چیست ؟
این گروه از موتور سیکلت سواران ، با تجاوز گستاخانه به حریم امن مردم و عبور آزادانه از مسیر های یک طرفه و خطوط ویژه و رانندگی در مکان هایی که مردم به منظور دوری از قیل و قال زندگی ماشینی و آلودگی های صوتی و تصویری و گردش و تفریح به آن ها پناه می برند ؛ آشکارا به قواین دهن کجی می کنند و حقوق اجتماعی مردم را به بازی می گیرند . ناگفته نماند که شمار دیگری از موتور سیکلت سواران علاوه بر عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در معابر و گذرگاه ها ، از موتور سیکلت در انواع شرارت ها و ارتکاب جرایم از جمله کیف قاپی ، سرقت و ایجاد مزاحمت به نوامیس مردم استفاده می کنند و تنها عده ی کمی این وسیله را صرفاً برای رفع نیازهای ضروری و ایاب و ذهاب مورد استفاده قرار می دهند .
وضعیت موصوف بنا به دلایلی از جمله : فراوانی ، ارزانی و سهل الوصول بودن این وسیله برای اقشار مختلف ، ضعف فرهنگ استفاده ی درست و منطقی از موتور سیکلت در مردم ، کمرنگ بودن و مقطعی بودن برخورد مسئولین و مأمورین محترم راهنمایی و رانندگی با موتور سیکلت سوران متخلف و قانون شکن ، برخورد توأم با رأفت مسئولین محترم قضایی با این گونه جرایم و تخفیف در اعمال قوانین و مجازات ها ... و بالاخره بی تفاوتی مردم در قبال تخلفات و مزاحمت های موتور سیکلت سواران ... روز به روز حادتر و پیچیده تر شده و پیامدهای تلخ و دردناک تداوم این وضعیت ، بیش از پیش دامنگیر خانواده ها می شود .
بنابر آنچه گذشت ؛ لازم است هر یک از مسئولان ، در رده های مختلف اجرایی و قضایی ، به تناسب مسئولیت های سنگینی که در ارتباط با موضوع مورد بحث بر دوش دارند ، وارد عمل شده و با انجام اقدامات باز دارنده در این راستا و اعمال صحیح و دقیق قوانین در حق قانون شکنان ، از تداوم این روند جلوگیری به عمل آورند .
ضمناً رسانه های همگانی، بویژه مطبوعات موظفند به موازات اقدامات قانونی مسئولین ، ضمن آشنا ساختن مردم به ضرورت استفاده ی صحیح و منطقی از وسایل نقیله بالاخص موتور سیکلت لزوم رعایت قانون و احترام به حقوق عمومی را به آنان گوشزد نمایند . بدیهی است که هر گونه سستی و کوتاهی از ناحیه ی مسئولین ذیربط ، در برخورد با این پدیده نابخشودنی است و هیچ مسئولی نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند .

نظرات 4 + ارسال نظر
Farnaz یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 11:34 http://www.b1lenge.mihanblog.com

اینجا هم لینکشو میذارم
http://www.speedyshare.com/N5Ynr/daii-abas.zip
امکان گذاشتن نظر خصوصی نبود

Farnaz یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 11:31 http://www.b1lenge.mihanblog.com

سلام دایی جان مطالب مامان رو تو یه لینک براتون ایمیل کردم .. دانلود کنید میتونید بخونید
لطفا ایراداتشو بگید و نظر خودتون رو برای چاپ تو صفحه اول کتاب برامون بنویسید
کتتاب تایید وزارت ارشاد رو گرفته
خیلی ممنون

مهدی فرخی شنبه 10 اسفند 1392 ساعت 16:31 http://sahand200.persianblog.ir

بسیار خرسندم از مقاله های پر مغز و ماندگار شما که به جنگ بی فرهنگی ها و پلیدی ها رفته اید. بی شک نام شما در تاریخ مراغه ماندگار خواهد شد.

مهدی فرخی دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت 22:07

زمانی بود من فکر می کردم مشکل موتور سواری تنها به مراغه ختم می شود. ببینید در همه جای ایران با این معضل روبروست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.