نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

یادداشت خبرنگار "2"

   این یادداشت در اسفندماه سال 1380درروزنامه ی کیهان به چاپ رسیده است .

آقای فرماندار! شما در اولین نشست رسمی خود با خبرنگاران و ارباب جراید، صریحاً اذعان نمودید که شأن مراغه بسیار بالاتر از سطح فعلی آن است و با این حرف تلویحاً عقب ماندگی و توسعه نیافتگی این شهر را در طول زمان مورد تأیید قرار دادید و به ضرورت یک برنامه ریزی مناسب برای توسعه ی همه جانبه ی این شهر تأکید ورزیدید . شما در همان جلسه وعده کردید که با تمام وجود در راستای جبران عقب ماندگی ها و رسیدن مراغه به جایگاه واقعی خود تلاش خواهید کرد.

سؤال اساسی ما از شما اینست که در مدت تصدی خود درجایگاه فرماندار مراغه در این مورد چه کرده اید و کدامین گام مثبتی را در جهت تحقق توسعه ی پایدار این شهر برداشته اید و چه اقدامی در راستای رفع مشکلات مردم و اجابت خواسته های بحق آنان انجام داده اید؟ شما در یکی از جلسات کمیته ی برنامه ریزی شهرستان وعده کردید احداث دروازه ورودی مراغه را که در برگیرنده ی تمامی نمادها و سمبل های گذشته و حال این شهر باشد، در دستور کار خود قرار داده اید؟ به این وعده ی خود تا چه حد عمل کرده اید؟ شما بارها از انهدام فضاهای سبز و تخریب اراضی مشجر به هدف احداث واحد های مسکونی برای پرسنل برخی ادارات به تلخی باد کردید و از این که این گونه زمین ها یکی پس از دیگری تفکیک و تقسیم می شوند اظهار تأسف نموده و اذعان کردید که در صورت ادامه این روند ناموزون، مراغه در آینده ای نه چندان دور به یک کویر بی آب و علف و تبدیل خواهد شد . آیا می­ دانید که اخیراً و در زمان تصدی شما نیز سطوح قابل ملاحظه ای از باغات درون شهری «بالاتر از محله باغ بیگم، در مسیر راه ارتباطی قره برقع »توسط شرکت های به اصطلاح تعاونی در حال تفکیک و تسطیح است؟ راستی دلیل سکوت شما در این مورد چیست؟ و چرا علیرغم ابراز تأسف از بروز و تکرار این گونه تخلفات جلوی آن را نمی ­گیرید؟

اقای فرماندار! در مورد نارسایی ها و ناهنجاری های موجود در این شهر حرف و حدیث فراوان است تا حدی که بازگویی و بازنمایی همه ی آن ها در این مختصر نمی گنجد. کافیست خود شما هراز چند وقت یکبار در کسوت و هیئت یک شهروند معمولی در کوچه و بازارمراغه قدم بزنید و از نزدیک شاهد نمونه هایی از اینگونه نارسائی ها باشید. ازمعضل سد معبر گرفته تا حضور متکدیان و مجانین در سطح شهر. از پرسه زدن بی هدف جوانان بیکار در معابر و اماکن عمومی تا معضل مواد مخدر و اعتیاد. از تخریب مداوم و بی ضابطه ی سطح خیابان ها و معابر عمومی و عدم بازسازی به موقع آن ها، عرضه ی بی رویه و غیر بهداشتی مواد غذایی در کوچه و بازار، از نقض آشکار مقررات راهنمایی و رانندگی توسط قانون شکنان تا تبعیض با متخلفان، از بی توجهی بیش از حد شهرداری به زیبائی و نظافت شهر تا کمبود فضاهای سبز و تفرج گاه­ ها برای مردم ، از تأخیر در اجرای طرح ها و پروژه ها تا بی برنامگی و روزمرگی برخی ادارات و سازمان ها ، از فراز سرمایه ها در اثر ایجاد موانع متعدد در سر راه سرمایه گذاران بومی و غیر بومی توسط این یا آن سازمان ، تا عدم برنامه ریزی صحیح و دقیق در بخش های مختلف از جمله بخش گردشگری و جلب توریست ، از افزایش بی رویه ی مشاغل موازی و مزاحم برای اصناف و کسبه و مشکل مالیاتی و ده­ها مشکل و معضل اساسی دیگر در شئون مختلف مردم  همگی مسائلی هستند که باید با آگاهی کامل از علل و عوامل وجودی هر یک در جهت رفع و حل آن ها تلاش شود. بی شک لازمه ی تحقق این امر خطیر،احساس مسئولیت و دلسوزی در قبال مشکلات مبتلا به  شهروندان و عمل به تعهد و رسالتی است که باید توسط فرد، فرد مسئولان ، بویژه جنابعالی که در رأس امور این شهر گرفته اید انجام گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.