نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

بازهم ناودان های مزاحم !

                                                                                                                                                                                                                                                                                                            درپشت بام اغلب ساختمان ها و مغازه ها ناودان هایی تعبیه و نصب شده است که آب حاصل از بارندگی ها را از ارتفاع زیاد به شوارع و معابر عمومی و چه بسا به سر و روی عابران و رهگذران سرازیر می کنند .

آب این ناودان ها گاهی تا شعاع چند متری در فضا پخش می شود و راه عبور و مرور عابران را از هر سو سد می کند .

جریان آب از ناودان های مزاحم حتی تاساعت ها پس از بند آمدن بارش ها ادامه پیدا می کند.

ریزش شدید آب از ناودان ها افزون بر ایجاد مزاحمت برای مردم و لطمه زدن به زیبایی شهر،موجب شل شدن و جابه جایی کفپوش پیاده رو ها و ایجاد خسارت به اموال عمومی  می شود .

نگارنده طی مقاله ی دیگری در همین نشریه به ضرورت سامان دهی ناودان های مزاحم تأکید ورزیده و ازشهردار محترم مراغه مصرانه درخواست نموده ام : همان طوری که سامان دهی تابلو های مزاحم را در دستور کار خود قرار دادند و آن ها را ظرف مدت چند روز به طور ضربتی جمع آوری نمودند ؛دراین زمینه نیز ابتدا با تعیین یک ضرب العجل چند روزه مالکان ساختمان ها و مغازه ها را ملزم  به جمع آوری ناودان های مزاحم نمایند و پس از انقضای این مدت رأسأ نسبت به سامان دهی آن ها اقدام و هزینه های مربوطه را درقبض عوارض نوسازی مالکان این قبیل تأسیسات منظور کنند .

واقعیت این است که تداوم این وضعیت باعث می شود که برخی از شهروندان با نادیده گرفتن خدمات چندین ساله ی آقای شهردار و مجموعه ی شهرداری از این که با وجود اهمیت موضوع تاکنون در این زمینه اقدامی به عمل نیامده است اظهار نارضایتی کنند . لذا شایسته  است شهردار محترم در یک اقدام سریع و ضربتی مانند آن چه که در مورد جمع آوری تابلو های مزاحم انجام دادند ؛ این مهم را نیز در اولین فرصت در دستور کار شهرداری قرار دهند .

واما چندکلمه ای هم بامردم بزرگوار شهرمان : ایجاد مزاحمت برای دیگران به هر نحو و به هرشکل ممکن ، نه تنها قانوناً جرم محسوب می شود و برای آن مجازات هایی تعیین شده است عرفاً و شرعاً نیز حرام و موجب عقوبت اخروی است. لذا شایسته است همشهریان عزیز باعنایت به این که ناودان های مزاحم در مواقع بارندگی برای مردم به شدت ایجاد مزاحمت می کنند و موجب ایراد خسارت می شوند؛ نسبت به سامان دهی این قبیل ناودان ها ازپشت بام ساختمان ها و مغازه های خود که با صرف  هزینه ای اندک امکان پذیر است دراسرع وقت اقدام کنند . 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.