نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

بهترین معیارو محک برای شناخت شایستگی و صلاحیت نامزدها پیشینه و کارنامه ی آنان است

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      هر چند هنوز برای داوری درباره ی تحولاتی که ممکن است  طی روزها و هفته ها ی باقیمانده تا انتخابات هفتم اسفند ماه رخ دهد زود است . اما تجربه ی دوره های گذشته از یک سو و تحرکات آشکار و نهان شماری از فعالان سیاسی ، در مسیر های منتهی به انتخابات از دیگر سو ، مؤید این واقعیت است که مقوله ی سیاست دیر و زود نمی شناسد و رجل سیاسی برحسب خصلت آرمان خواهانه ی خود ، از هر فرصتی برای نیل به اهداف سیاسی سود می جویند و در این راستا از کوتاه ترین لحظه ها حتی غافل نمی شوند .
بر همین اساس شماری از کاندیداهای احتمالی ، از هم اکنون و بلکه از ماه ها قبل، فعالیت های پیدا و پنهان خود را برای رویارویی با رقبا و ربودن گوی سبقت از آنان آغاز نموده اند و می کوشند ؛ با به کارگیری امکانات و توانمندی های خود پیشاپیش خاکریزها را تصرف کنند و مواضع خود را در عرصه ی کارزار انتخاباتی تحکیم بخشند .
برخی از این فعالان ، برای فتح خاکریزها واز میدان به درکردن رقبا  به کارگیری هر وسیله ای ولوغیرقانونی و غیراخلاقی را مباح و مجاز می شمارند و در این راستا به هردست آویزی متوسل می شوند .
دامنه ی این تلاش ها بعضاً حتی از مرزبداخلاقی های انتخاباتی فراتررفته وتا مرحله ی صحنه سازی هاوسناریوپردازی های مضحک برای القای روحیه ی دردآشنایی وآگاهی ازمشکلات مبتلابه جامعه بابوسیدن دست یک فردزحمتکش وگرفتن عکس ازاین صحنه وبه اشتراک گذاشتن آن درشبکه های اجتمایی و...گسترش می یابد!
گرچه صفحات تاریخ مشحون از این قبیل حوادث است وبسیاردیده شده است که وسوسه ی قدرت وحلاوت شهرت وثروت افراد را ازاوج عزت وبلندای مناعت طبع به قعرزبونی وذلت رهنمون شده است ؛اما آیا درشرایطی که شعارمعروف ومصطلح (ماشیفتگان خدمتیم،نه تشنگان قدرت)گوش هرایرانی رامی نوازد،این حرکت ها پذیرفتنی است؟ومگرقدرت تاچه حد شیرین است که برخی برای قبضه کردن آن سرازپا نمی شناسند وحاضرند به خاطرآن به هروسیله ای ولوغیرقانونی وغیراخلاقی متوسل شوند؟! 
دراین میان برمردم است که چشم و گوش خود را به واقعیت ها باز کنند و رخدادهای پیرامونی را به دقت مورد بازکاوی و ارزیابی قراردهند . تجربه ی چندین دوره انتخابات از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون می تواند ما را در راستای تحلیل درست مسایل رهنمون شود . ساده اندیشی و سطحی نگری در شأن شهروندان فرهیخته و با شعور مراغه ای نیست . مبادا فریب برخی حرکت های انحرافی را بخوریم و تحت تأثیر امواج و جریان هایی قرار بگیریم که با هدف انحراف افکار عمومی از ضعف ها و ناتوانی ها طراحی شده اند .پیشینه و کارنامه ی افراد بهترین محک ومعیار برای سنجش شایستگی و صلاحیت آنان است . گوش مردم از وعده ها و شعارهای کلیشه ای و تکراری پرشده است . امروز مردم برنامه ی عمل می خواهند ، برنامه ای که بتواند بار چندین سال توسعه نیافتگی و محرومیت را از دوش مردم بردارد ، به توسعه ی منطقه سرعت بخشد و عقب ماندگی ها را جبران کند .
مردم ، دوست دارند تحولات را به چشم خود به بینند و با پوست و گوشت خود لمس کنند ، مردم از دروغ و دورویی و بی عملی خسته شده اند . آنان شهر خود را با شهرهای همجوار و شهرهایی که در مسیر توسعه گام بر می دارند و به سرعت پیش می تازند ، مقایسه  می کنند و به عقب ماندگی های خود افسوس می خورند . یک دست آورد ملموس هر چند ناچیز برای مردم از هزاران وعده ی طلائی ارجح تر است . هیچ کس نمی تواند ، با دست خالی ، در قلب مردم نفوذ کند و هیچ جریانی قادر نیست ضعف ها و کم کاری ها را با رنگ و لعاب شعار بپوشاند و تنبلی را به جای تلاش ، سکون رابه جای حرکت و صفر را به جای بیست به مردم قالب کند .
توصیه ی ما به نامزدهای احتمالی این است که از مدخل صداقت و راستی به عرصه ی انتخابات وارد شوند ، در فعالیت های انتخاباتی قاعده ی بازی را مراعات کنند ، افکار مردم را با جریان سازی ها و موج آفرینی های هدفدار ، به بازی نگیرند . و اگر در خود توانایی خدمت بی منت ، حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم را سراغ ندارند از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات صرفنظر کنند و انرژی و پتانسیل خود را در سنگر دیگری به کار گیرند .
ناظران ومجریان انتخابات هم باید بارصد کردن تحرکات واقدامات داوطلبان ونامزدهای احتمالی ازانحرافات وتخلفات آنان جلوگیری نموده ومتخلفان وقانون شکنان راتحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.