نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

شگفتی های شهر هرت، " قسمت سی ام

    

 

    عده‌ای که گویی به مرض مزمن منفی‌ بافی و نشر اکاذیب مبتلا شده‌اند؛ با ارائه آمار های ساختگی و سراسرکذب، از نرخ بیکاری در شهر هرت، مدعی‌اند که:  "بیکاری در این شهر بیداد می کند و میلیون ها نفر از نیروهای کاری آن بیکار و در جستجوی کارند!"

 این حضرات با وارونه جلوه دادن واقعیت ها و القای این شبهه  در اذهان، که: "مسئولان شهر هرت، از حل معضل بیکاری عاجزند " می کوشند تا بذریأس، در دلها به کارند و مردم را نسبت به مسئولان تلاشگر و دلسوز این دیار بدبین کنند!

 ارائه کنندگان این آمارها برای اینکه نشان دهند که رشد روز افزون نرخ بیکاری در شهر هرت، یک واقعیت است، بسیاری از شاغلینی را که در مشاغل مختلف مشغول به کارند در آمارهای دروغین خود بیکار قلمداد می کنند!

 ارائه کنندگان اینآمار ها برای اینکه نشان دهند که رشد روز افزون نرخ بیکاری در شهر هند یک واقعیت است بسیاری از شاغلین را که در مشاغل مختلف مشغول به کارند در آمارهای دروغین خود بیکار قلمداد می کنند

 برای نمونه: شمار قابل توجهی از اهالی این شهر را که در مشاغل شرافتمندانه ای چون: دلالی، واسطه گری، سفته‌ بازی، و خرید و فروش سکه و ارز، مشغول به کارند؛ تا بلکه بتوانند اقتصاد شهر هرت را شکوفا کنند و از این طریق گره از کار فروبسته خلق الله بگشایند، در کمال بی انصافی در آمارهای خود بیکار محسوب می کنند!

 ‏یا آن بخش از جمعیت شهر هرت، را که با فراهم کردن چند قلم کالا از جمله: میوه و تره بار و به راه انداختن بساط دستفروشی در گذرگاه های این شهر می کوشند زحمت مردم را برای رفتن به بازار و تأمین مایحتاج خود کم کنند، در آمارهای مورد بحث در ردیف بیکاران ثبت می کنند! حتی عده ای از اهالی شهر هرت، را که سوار بر وانت بارها و موتور سه چرخه ها ی مجهز به بلندگو وقت و بی وقت در کوچه  پس کوچه های شهر راه می افتند و با آواز های دلنشین خود مردم را به خرید کالاهای تر و تازه و خاک نخورده خود دعوت و در مقابل خانواده ها را به فروش لوازم کهنه و از کار افتاده خانگی ترغیب می‌کنند؛ تا بلکه از این طریق بتوانند جلوی گدایی را بگیرند و آبروی خود را حفظ کنند؛ در این آمارها در ردیف بیکاران منظور می کنند!

 مهمتر از همه متجاوز از ۴۰ درصد از نیروهای کاری شهر هرت، که با عنوان کسبه و بازاریان شریف و محترم وقت عزیز خود را در دکاکین و حجرات کوچک و بزرگ سپری می‌کنند و با عرضه انواع کالاها به مشتریان، ضمن تامین معاش خود جای خالی بیکاران را پر می‌کنند؛ تا مسئولان شهر هرت بتوانند به آمارها وعملکردهای خود ببالند و به مردم بگویند که چگونه توانسته‌اند نرخ بیکاری را به حداقل ممکن برسانند درآمارهای دروغین آمارگران مغرض و ضد انقلاب، بیکار محسوب می شوند!

 وبالاخره شماره قابل توجه دیگری از شاغلینی که با جدیت تمام در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی مانند کارچاق کنی، رانت فروشی، رانت خواری و امثالهم مشغول به کارند؛ و از این طریق به شکوفایی اقتصاد شهر هرت، کمک می کنند، در این آمارها بیکار تلقی می شوند!

 بنابراین ملاحظه می فرمایید که در شهر شهیر هرت، بیکار به مفهوم واقعی کلمه به مراتب اندک و انگشت شماربوده و آمارهای ارائه شده توسط آمار سازان مغرض و ضد انقلاب، در رابطه با رشد روز افزون نرخ بیکاری در این شهر از اساس دروغ و مغرضانه است!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.