نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نکات قابل تامل درانتخابات پیش رو " قسمت هفتم "


یاد آوری:
در قسمت ششم این یادداشت ها ضمن اشاره به انواع قانون شکنی ها، بد اخلاقی ها و ریخت و پاش های برخی از نامزدها در فرایند تبلیغات انتخاباتی، خاطر نشان کردیم که: مردم باید به نامزدهایی رأی بدهند که با چند قطعه عکس، یک بیوگرافی و رزومه کاری به صحنه بیایند و بی آن که حتی یک چای تلخ به کسی بدهند، در چند جلسه سخنرانی برنامه های خود را برای یک دوره چهار ساله نمایندگی به مردم تشریح و توضیح دهند…
دراین قسمت به چند نکته اساسی دیگر که باید در انتخاب نمایندگان خود، مد نظر قرار دهیم،  به طور گذرا اشاره می کنیم:
۱- مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان اصلی تصمیم گیری و ریل گذاری برای حرکت سایر قوا به ویژه قوه مجریه است؛ بنابراین باید کسانی را به این مجلس گسیل داریم که از تعهد، تخصص، توانمندی و روحیه لازم برای به دوش کشیدن این مسئولیت‌ها برخوردار باشند و بتوانند با اتخاذ تصمیمات مهم و تصویب قوانین مفید از حقوق موکلین خود پاسداری کنند.
۲- باید سرنوشت خود را به دست کسانی بسپاریم که از روحیه درد آشنایی برخوردار باشند،  مشکلات و نیازهای جامعه را به درستی تشخیص و با گوشت و پوست خود لمس کنند. بدیهی است، افرادی که از طبقات بالا و به عبارتی اقشار مرفه و بی درد جامعه برخاسته‌اند و طعم تلخ فقر و محرومیت را نچشیده‌اند؛ نمی‌توانند درد و رنجی را که اکثریت محروم جامعه تحمل می‌کنند، درک کنند و درفکر تامین رفاه و رفع مشکلات آنان باشد.
۳- باید دست رد بر سینه ی نامزدهایی بزنیم که وعده های ناممکن و ناشدنی: وعده هایی که نه در حیطه و حوزه وظایف و اختیارات و نه در توان یک نماینده است به مردم می دهند؛ دادن چنین وعده هایی نشانه آن است که آنان، یا به ظرفیت‌های قانونی یک نماینده واقف نیستند و یا در عین وقوف،  آشکارا دروغ می گویند.
۴- در انتخاب نمایندگان خود، تحت تاثیر احساسات، ملاحظات عاطفی، رابطه دوستی، فامیلی و خانوادگی قرار نگیریم و تنها ملاک ما در انتخاب، شایستگی و قابلیت آنان برای ایفای وظایف نمایندگی باشد.
۵- در فرایند تبلیغات رنگین و غوغای منازعات حریصانه نامزدها سر در گم نشویم و با باز کردن چشم و گوش خود به واقعیت ها، بد را از خوب صالح را از ناصالح و لایق را از نالایق تشخیص دهیم و از انتخاب بد و بدتر جدا بپرهیزیم.
۶-نزدیک شدن نامزدها به صاحبان ثروت و قدرت و سوء استفاده از نام و اعتبار برخی از شخصیت ها و افراد شاخص جامعه برای جمع آوری آراء مردم، نشانه بی ریشه بودن و خالی بودن آنان از محتوا است و چنین افرادی هرگز شایسته نمایندگی مردم نخواهند بود.
۷- به افرادی که به قصد تفاخر و کسب قدرت و شهرت نامزد شده‌اند؛ نه به منظور ارائه خدمت و رفع مشکلات مردم، رای ندهیم
۸- مقهور تبلیغات و تلقینات دلالان سیاسی و کارچاق کن های حرفه ای که معمولاً در دوره های مختلف انتخابات، توسط برخی از نامزدها به منظور انحراف آرای مردم استخدام و به عبارت روشن تر اجیر می‌شوند، نشویم و اختیار انتخاب خود را به آنان ندهیم.
۹- در بسیاری از کشورها احزاب و تشکل های سیاسی باحضور در اجتماع و بررسی مشکلات و نیازمندی‌های جامعه و  دغدغه‌های مردم، افرادی را برای نمایندگی معرفی و پیشنهاد می کنند که شایستگی آن را دارند؛ اما از آنجا که تحزب، به معنای واقعی کلمه در کشور ما وجود ندارد باید توده مردم برای آگاهی از صلاحیت و شایستگی نامزدها به نخبگان و آگاهان صدیق و مورد اعتماد خود رجوع کنند.
۱۰- به خاطر داشته باشیم که اگر در انتخاب خود دچار اشتباه شویم باید ضررهای آن را حداقل در یک دوره چهار ساله تحمل کنیم.  ادامه دارد
به قلم عباسعلی خسروداد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.