نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نکات قابل تأمل در انتخابات پیش رو "قسمت هفدهم"


ادامه از قسمت شانزدهم

درقسمت های گذشته ضمن ارائه رهنمود های لازم، در باره شاخص ها و معیارهای انتخاب نمایندگان شایسته و اصلح، از شرایط و الزامات برگزاری انتخاباتی سالم و بی خدشه و ضرورت توجه و دقت کافی در انتخاب نمایندگان... سخن گفتیم و مردم را به حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای گیری فراخواندیم...
با نزدیک تر شدن به دوم اسفندماه ( روز رأی گیری )  فضای جامعه رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و جنب‌ و جوش نامزدها برای معرفی و مطرح کردن خود، آشکار تر و ملموس تر می شود.
بر اساس اطلاعیه ستاد برگزاری انتخابات کشور: از روز پنج شنبه بیست و چهارم تا روز چهارشنبه سی ام  بهمن ماه، مدت یک هفته، به عنوان هفته تبلیغات انتخاباتی تعیین شده و نامزدها در این مدت مجازند با حضوردر مجالس و مجامع عمومی به تشریح اهداف و برنامه های خود بپردازند و خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند.
آنچه لازم است در این یادداشت مورد تأکید قرار گیرد:  ضرورت رعایت اصول و ارزشهای اخلاقی و موازین قانونی در پروسه تبلیغات، توسط نامزدها و حامیان و هواداران آنان است.
در دوره‌های گذشته شاهد انواع بد اخلاقی ها از جمله: تخطئه و تخریب ، شایعه پراکنی، نشر اکاذیب،افشاگری های خلاف شرع و خلاف قانون و بالاخره  وارد کردن تهمت و افترا به رقبا، به قصد تشویش اذهان عمومی و بهره برداری های تبلیغاتی توسط شماری از نامزدهای انتخاباتی بودیم. این عده با هدف شکست دادن و  از میدان به در کردن رقبای خود، کوشیدند آنان را با انواع ترفند ها، عناصری نالایق و نا صالح جلوه دهند و به زعم خود، از چشم مردم بیندازند!
نامزدهای مورد اشاره با زیر پا گذاشتن قواعد بازی و نادیده گرفتن اصول اخلاقی از هر فرصت و هر وسیله ای برای تخریب و بی آبرو کردن رقبا استفاده کردند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نشدند!
نامزدهای متخلف برای نیل به اهداف غیر اخلاقی خود، با تشکیل تیم‌های منسجم تخریب و استخدام مزدوران حرفه‌ای تلاش گسترده ای را جهت بی اعتبار کردن رقبای خود و پرونده سازی علیه آنان، به کار بستند؛ تا به زعم خود بتوانند با حذف رقبا، گوی سبقت را از دیگران بربایند و آرای بیشتری را به خود اختصاص دهند!
از دیگر از تخلفات و بی مبالاتی های برخی از نامزدها در پروسه تبلیغات، عدم رعایت الگوهای معین و قانونی تبلیغات، از جمله: افراط و بی‌ نظمی در الصاق بنرها، پوستر ها و عکس های تبلیغاتی و نصب بی رویه و بی ملاحظه آن ها در تیراژ بالا به در و دیوار اماکن عمومی، تنه و حتی شاخه های درختان، تیرهای چراغ برق... است  که به هیچ وجه از یک فرد مدعی  قانونمداری قابل گذشت و چشم پوشی نیست.
این قبیل زیاده روی ها افزون بر لطمه زدن به زیبایی و پاکیزگی شهر و ایراد خسارت به اموال عمومی، باعث حیف و میل مقادیر قابل توجهی کاغذ و به تبع آن ضربه به اقتصاد کشور است.
بدیهی است که تخلفات و قانون شکنی های مورد اشاره از سوی برخی از نامزدها و جناح های سیاسی، مردم را از انتخابات دلزده کرده و اعتماد آنان را نسبت به سلامت آن، سلب می کند؛ لذا از ناظرین و برگزار کنندگان انتخابات پیش رو انتظار می رود که تمهیدات لازم را برای جلوگیری از روند ناسالم تبلیغات، به کار بندند و از این طریق سلامت انتخابات را بیمه کنند.
مردم هم  باید در جایگاه ناظران و داوران اصلی جامعه، حرکات و سکنات نامزد ها را تحت نظر  بگیرند و به نامزدهای هتاک و  متخلف نمره قبولی ندهند.    ادامه دارد
عباسعلی خسروداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.