نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

پایان رقابت ها، آغاز رفاقت ها " قسمت دوم و آخر "


 یادآوری:

در قسمت اول این یادداشت ها، بابیان این که: رقابت ها با همه خوبی ها و چالش هایی که بر آن مترتب بود، به پایان رسید و اکنون  نوبت رفاقت هاست.  اقشار مختلف مردم، به ویژه نمایندگان، نامزدها و داوطلبان  نمایندگی  در دوره های گذشته، اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه های اداری  در ادوار مختلف را به همدلی  و همفکری با منتخب مردم فراخواندیم   و از آنان خواستیم که با انتقال اطلاعات، ایده ها، ابتکارات، دست آوردها، پیشنهادات .و تجریباتی که در دوره های نمایندگی و مدیریت خود کسب کرده اند، به منتخب خود، وی را در انجام وظایف خطیر نمایندگی  و تحقق توسعه منطقه یار و مدد کار باشند...

یکی از پیش شرط های عمل به وظایف خطیر وکالت، شناخت کافی از مشکلات و آشنایی با نیازها و اولویت های جامعه، به ویژه حوزه انتخابیه است که باید هر یک از نمایندگان با ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با موکلین و گفت و گوی بی واسطه با اقشار مختلف مردم، اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره  وضعیت عمومی جامعه از آنان کسب و در تصمیم گیری های خود ملاک عمل قرار دهند. 

 باید بپذیریم که هیچ فردی بی نیاز از هم فکری و هم اندیشی با دیگران نبوده و نمی تواند بدون مشورت و نظر خواهی از مطلعین و صاحب نظران ، درباره  همه مسائل، اظهار نظر و تصمیم گیری کند؛ لذا منتخب مردم باید از طرق مختلف با اقشار جامعه در ارتباط باشد و از دیدگاه ها و پیشنهادات آنان  برای اتخاذ تصمیمات صحیح و منطقی در باره  موضوعات مرتبط با حوزه انتخابیه استفاده کند.

  تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با حضور مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها در یکی از مکان های عمومی، یکی از مؤثرترین و کم هزینه ترین راه های ایجاد ارتباط مستقیم با مردم است که دکترعلیزاده می تواند با حضور در این جلسات، ضمن پاسخگویی به پرسش های مردم، آگاهی های لازم را درباره  مشکلات و نیازهای منطقه کسب کند.

منتخب مردم همچنین می تواند با حضور تدریجی در میان اقشار مردم، از جمله اساتید، فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان ، مدیران و کار کنان ادارات ، کارگران، کارفرمایان، تجار، بازاریان و مردم کوچه و بازار و ارتباط  چهره به چهره با آنان، ضمن تجدید دیدار با این اقشار و اطلاع از مشکلات و نیازهای صنفی آنان، وضعیت عمومی جامعه را از نزدیک مشاهده و مورد ارزیابی قرار دهد. 

ارتباط دایم و مستمر با اصحاب رسانه و اهالی قلم و استفاده  منطقی از ظرفیت های استثنایی رسانه های جمعی برای مبادله  اطلاعات و اخبار، انعکاس رخدادها، گزارش عملکردها و تحولات جامعه و اطلاع ازنظرات و تحلیل های نویسندگان و نظریه پردازان نیز یکی از بهترین و کاربردی ترین راه های ایجاد ارتباط با مردم است که باید منتخب مردم به آن اهمیت ویژه قائل شود و از آن غافل نباشد. 

ایجاد ارتباط با افراد نخبه، آگاه به مسایل، صاحب نظر در امور مختلف جامعه و کسانی که  از تجربه و توان کافی در امر برنا مه ریزی و تدوین چشم انداز و ترسیم افق های توسعه و تهیه  نقشه  راه و حرکت در مسیر پیشرفت منطقه و مقابله با موانع توسعه و .... برخوردارند و درعین حال عاشق شهر و دیار خود هستند و حاضرند در راستای رشد و اعتلای منطقه و شکوفایی اقتصاد و ارتقاء فرهنگ و تحقق توسعه  پایدار گام بردارند...یکی دیگر از راه های کسب تجربه و اخذ مشاوره برای منتخب مردم است.

 بدیهی است که دوستان و مشاوران هر یک از نمایندگان باید در عین آگاهی  و احاطه به مسائل و مشکلات جامعه و برخورداری از تجربه و توان کافی برای مشاوره و هم اندیشی، قابل اعتماد بوده و صداقت، سلامت نفس و حسن نیت خود را در عمل به اثبات رسانیده باشند. 

تجربه  دوره‌های گذشته مؤید این واقعیت است که افراد سودجو و فرصت طلب با ظاهری فریبنده و زبانی چرب و نرم ، صرفاً به قصد سوء استفاده از موقعیت و رانت نمایندگان و تأمین منافع شخصی و جناحی ... در نمایندگان نفوذ کرده و با توسل به انواع لطایف الحیل، اعتماد آنان را به خود جلب و در سلک نزدیکان و مشاوران آنان در می آیند و موجب می شوند افراد صادق و دلسوزی که طبعاً از روحیه  چاپلوسی و چرب زبانی برخوردار نیستند به حاشیه رانده شوند. حتی دیده شده است که یاران نزدیک و کسانی که سال ها در کنار نمایندگان بوده و پایبندی خود را به اصول و معیارهای اخلاقی و اجتماعی و رعایت صداقت و امانت به اثبات رسانیده اند، پس از پایان انتخابات به حاشیه رانده شده و از چرخه مشاوره و هم اندیشی خارج شده اند و جای خود را به کسانی داده اند که قادرند با سوء استفاده از فرصت ها در نمایندگان نفوذ کرده و به رغم فقدان صلاحیت و شایستگی لازم، جایگاه خود را در جمع نزدیکان و حتی مشاوران آنان تثبیت کنند و صد البته با گذشت زمان برای آنان مایه  دردسر و حتی موجب افت آراء ایشان در دوره های بعدی شوند.

عباسعلی خسروداد 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.