نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا چه گذشت؟


 در این نشست که روز چهارشنبه ۲۴  اسفند ماه، با حضور شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، نجد دادستان عمومی و انقلاب مراغه، تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و شماری از مسئولان، خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، ابتدا دکتر تنومند با ارائه گزارشی جامع از سیر تحول ویروس کرونا در شهرستان مراغه از ابتدای شروع آن تاکنون، از روند افزایش مبتلایان و جانباختگان در روزهای اخیر خبر داد و افزود:  در ابتدا، مراغه از نظر آمار مبتلایان و فوتی ها در مقایسه با سایر شهرستان های استان، در وضعیت خوبی بود؛ لیکن ظرف چند هفته گذشته به ویژه از اول اردیبهشت ماه، تا به امروز،  این آمار رو به تزاید است.

 وی علت این تحول منفی را در باز شدن محل های کسب و کار، عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توسط مردم، به ویژه در اماکن پر خطر عنوان کرد و افزود: اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، کنترل اوضاع از دست ما خارج خواهد شد. وی همچنین گفت: در یک هفته اخیر روزانه ۶۰ فقره نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا انجام گرفته و این امر همچنان ادامه دارد. تنومند در مورد ادامه فعالیت اصناف گفت: این فعالیت ها با شرایط ویژه و تحت نظر و کنترل تیم‌های بازرسی و مراقبت‌های بهداشتی امکان ‌پذیر خواهد بود.

 رئیس دانشکده  علوم پزشکی مراغه ضمن تأکید بر ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی  توسط مردم، اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل مردم  عزیز بتوانیم از گسترش بیشتر ویروس در سطح شهرستان جلوگیری کنیم.

 شکری نیز طی سخنانی با اظهار نگرانی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چند روز گذشته، تداوم این افزایش را بسیار خطرناک عنوان کرد و افزود: اگر مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند باید در انتظار اوج گیری مجدد این ویروس باشیم.

 وی با اشاره به وضعیت رضایت بخش مراغه در ماه‌ها و هفته‌های اولیه شیوع کرونا گفت: در مدت مذکور محوریت کنترل به عهده حاکمیت بود؛ لیکن با شروع طرح کنترل هوشمند و آغاز فعالیت کسب و کارها  این محوریت به مردم واگذار شد و به علت عدم رعایت صحیح فاصله ها و پرتکل ها از سوی مردم، با افزایش آمار مبتلایان مواجه شدیم. شکری با اشاره به جدی بودن گسترش زنجیره کرونا در شهرستان، مردم را به همکاری بیشتر با کادر زحمتکش درمانی و رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی فراخواند و به ضرورت تشدید نظارت در کار اصناف و گروه های اجتماعی تاکید کرد.

فرماندار مراغه  در پایان، اظهار امیدواری کرد که  مردم با درک واقعیت خطر گسترش کرونا از هرگونه بی مبالاتی و بی توجهی در رفتارها و روابط اجتماعی بپرهیزند؛ تا بلکه بتوانیم از سد این بحران بزرگ و تلفات انسانی و خسارتهای مادی و معنوی ناشی از آن عبور کنیم و به ساحل امن برسیم.

 دکتر نجد نیز در این نشست با تاکید بر این نکته که شماری از مردم با این ایده و تصور که کرونا به نقطه پایان خود رسیده است؛ دیگر نیازی به رعایت موارد بهداشتی به ویژه فاصله ها نمی بینند. وی در ادامه تداوم ضد عفونی اماکن، جلوگیری از تجمع در ادارات، فروشگاه ها و مکان های عمومی و رعایت فاصله اجتماعی را ضروری دانست و افزود مردم نباید به بهانه های مختلف از جمله: خرید اقلام ضروری نام نویسی برای گرفتن سیم کارت و یا  سهام  عدالت، در ادارات و دفاتر خدماتی تجمع کنند.

 رئیس دادسرای عمومی و انقلاب مراغه، هم چنین با تأکید بر همکاری مردم، با کادر درمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی  خاطرنشان شد که هرگونه عدم همسویی با این موارد را از مصادیق تهدید بهداشت عمومی بوده و طبق مندرجات ماده ۶۸۸ قانون مجازات های اسلامی مصوب ۱۳۷۵ جرم  محسوب شده و علیه مرتکبین کیفرخواست صادر و به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

 گفتنی است که در خلال این نشست برخی از اعضا و خبرنگاران، پیشنهادات و نظرات خود را برای گذر از مرحله حساس کنونی و کنترل کامل ویروس کرونا ارائه کردند و مراتب در صورت جلسه نشست منظور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.