نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

گفتگوی اختصاصی خبرنگار روزنامه رصد با مهندس خلیل احمدیان، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراغه


 اشاره:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پی فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ با افتتاح حساب ۱۰۰ امام، در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۶۶ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته است در ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومان و اجرای طرح ها و پروژه های مختلف از جمله طرح هادی روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین احداث مجتمع های فرهنگی، مذهبی و رفاهی در مناطق مختلف شهری و روستایی گام‌های مثبت و مؤثری بردارد.

 خبرنگار روزنامه رصد در یک گفتگوی اختصاصی با مهندس خلیل احمدیان مدیر بنیاد مسکن شهرستان مراغه درباره وظایف، فعالیت‌ها و دستاوردهای این بنیاد گفت‌وگویی انجام داده است که فشرده آن در زیر از نظر خوانندگان محترم می گذرد.

 پرسش( ۱) : آقای مهندس! با تشکر از فرصتی که برای این گفت و گو در اختیار بنده قرار دادید؛ برای اولین پرسش، لطفاً وظایف، اهداف، فعالیت ها و دستاوردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه را به طور مختصر بیان فرمایید؟

 پرسش (۲ ) : در راستای مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی و افزایش ایمنی این خانه ها چه اقداماتی از طریق بنیاد مسکن مراغه انجام گرفته است؟

 پرسش (۳) : تسهیلات اعطایی در قالب اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی به هر یک از روستاییان چه مبلغی و با چند درصد سود پرداخت می شود و این مبلغ چه میزان از هزینه های مقاوم سازی روستاییان را تامین می کند؟

 پرسش (۴): کل اعتبارات واگذار شده برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال ۹۸ چه مبلغی بوده و با این میزان اعتبار چند واحد روستایی در برابر حوادث طبیعی مقاوم‌سازی شده است؟

 پرسش (۵): آیا در یکی دو سال اخیر سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافته؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این افزایش چند درصد بوده است ؟

پرسش (۶): لطفا درباره میزان و چگونگی اعطای کمک های بلاعوض روستاییان نیازمند برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی توضیح دهید؟

 پرسش (۷): در مورد ساخت مسکن، به ویژه مسکن اجاره‌ای برای اقشار کم درآمد که یکی از اهداف اصلی بنیاد مسکن است چه اقداماتی انجام گرفته است؟

 پرسش (۸):  لطفاً درباره نوسازی ۱۰۶۰ خانه روستایی و تسهیلات پرداختی برای هر خانه توضیح دهید؟

 پرسش (۹): مطالعه و اجرای طرح هادی در سال ۹۸ در چند روستا انجام گرفته و مجموعاً چند روستا از نعمت این طرح بهره‌مند شده‌اند؟

 پرسش (۱۰): لطفاً درباره  مشخصات طرح شهرک زیباشهر و پروژه ۷۲ واحدی سهند، میزان تمام شده هر واحد و شرایط واگذاری واحدها توضیح دهید؟

 پرسش ( ۱۱ ):  طرح مسکن ناشنوایان در چه مرحله‌ای است و شرایط واگذاری واحدهای آن چگونه است؟

 پرسش (۱۲): لطفا درباره اجرای طرح بازنگری مسکن روستایی مراغه با مشارکت نظام مهندسی توضیح دهید؟

پرسش (۱۳):  تاکنون چند کیلومتر راه روستایی در قالب طرح هادی، بهسازی و ساماندهی شده است؟

 پرسش (۱۴): به چند مورد از مشکلات و چالشهای پیش روی بنیاد مسکن مراغه اشاره کنید؟

 پرسش (۱۵):  و سخن آخر؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.