نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

سونامی کرونا به سرعت در حال پیشروی است

واقعیت های عینی را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت. هر روز خبرهای تازه ای از شروع موج دوم و بلکه سوم کرونا در سرتاسر جهان به گوش می‌رسد. خطر کرونا اکنون از حد موج و طوفان و بحران گذشته و به یک سونامی ویرانگر تبدیل شده است. سونامی کرونا به سرعت در حال پیشروی است و در مسیر خود ویرانی و خسارت و مرگ، بر جای می گذارد.

به خبرهای زیر توجه کنید!

-  بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۶۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. یک هزار و ۴۵۵ نفر آنان بستری شدند. متاسفانه ظرف همین مدت ۱۴۲ نفر آنها جان باختند و مجموع جانباختگان در اثر این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

- هما نند روزهای گذشته: نه ا ستان در وضعیت قرمز و ده استان دیگر در وضعیت هشدار قرار دارند.

- این روزها ظرفیت پذیرش بیمارستان ها تکمیل است.

-  پنجمین نماینده خوزستان به کرونا مبتلا شد.

- موج سوم کرونا مدارس هنگ کنگ را تعطیل کرد.

-  کرونا در پمپ بنزین ها جا خوش کرد.

- ویروس کرونا به این زودی‌ها رفتنی نیست.

- ویروس کووید ۱۹ چندین سال مهمان بشر خواهد بود.

-  خدمتگزاران حوزه سلامت ۵ ماه است که از جان مایه می گذارند.

- هر ۶ دقیقه یک هم وطن را از دست می دهیم.

-  یک پرستار: همکاران من دونه به دونه دارند کرونا می گیرند.

- مراسم عروسی باعث ابتلای عروس و چندین نفر از خانواده وی شد.

- دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در عرض ۶ هفته.

-  نا قلین بی علامت راجدی بگیریم...

این خبر ها و صدها خبر مشابه دیگر در باره کرونا افسانه نیستند؛ بلکه واقعیت های عینی و ملموسی هستند که همه ما هر روز شاهد و ناظر وقوع آنها در محیط زندگی مان هستیم. سونامی ویرانگر کرونا پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد، سالم و ناسالم و دارا و ندار نمی‌شناسد و هر آنچه را که در سر راهش قرار بگیرد، می شوید و می‌روبد و با خود می برد.

 این غول بی شاخ و دم را با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در کوزه کرده بودیم؛ غافل از اینکه با کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری دوباره سر بر می آورد و با غرشی سهمناک لرزه بر اندام ها می اندازد. برگرداندن مجدد این غول حطرناک در کوزه همتی مضاعف می‌طلبد. این بار باید در یک رستاخیز همگانی به مصافش بشتابیم و بارعایت سفت و سخت توصیه های بهداشتی فرصت هر گونه عرض اندام را از او سلب کنیم.

اکنون در موقعیتی بس حساس و دشوار قرار گرفته ایم . فداکاران حوزه سلامت، پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان ها به شدت خسته و درمانده  شده اند. بیشتر آنان نزدیک به ۵ ماه است که روی خانواده خود را ندیده اند و برخی در راه خدمت، جان خود را از دست داده اند.

 بر همه ما فرض است که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از جمله: فاصله اجتماعی، در خانه ماندن، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک، به کمک شان بشتابیم. بزرگترین پاداش این عزیزان، پایبندی ما به پروتکل ها و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان است. کرونا را جدی بگیریم.         شنبه بیست و یکم تیرماه 99 عباسعلی خسروداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.