نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

گفت و گوی اختصاصی خبرنگار روزنامه رصد با مهندس حسنی: مدیر مجتمع کاوه سودا


۱ - ظرفیت تولید کربنات سدیم و انواع شیشه در مجتمع کاوه سودا سالانه به طور میانگین به چه میزان بالغ می شود و از این محصولات، چه مقدار صادر می شود و چه میزان به مصرف داخلی می رسد؟

۲- میانگین ارز حاصل از صادرات محصولات این مجتمع سالانه چه مبلغی است؟ و در سال ۹۸ از این رهگذر چه میزان ارز وارد کشور شده است؟

۳- ارزش افزوده حاصل از فروش محصولات مجتمع، اعم از کربنات سدیم و شیشه به طور میانگین در سال چه مبلغی را بالغ می شود و این مبلغ در سال ۹۸ چه میزان بوده است؟

۴- مالیات بر درآمد مجتمع کاوه سودا سالانه به طور میانگین چه مبلغی است و این مالیات از چه تاریخی به اداره امور مالیاتی مراغه پرداخت می‌شود؟

۵- چرا تا به کنون، در باره ایجاد صنایع پایین دستی مانند: بلورسازی کاشی، سرامیک و مواد شوینده توسط مجتمع، اقدام نشده است و برنامه شما درآینده در این زمینه چیست؟

۶- قرار بود کاربری کارخانه کاغذ سازی به مجتمع بلورسازی تغییر داده شود؛ چرا تاکنون این تغییر انجام نگرفته و در حال حاضر سیاست کارخانه در قبال این کارخانه چیست؟

۷- نقش مجتمع کاوه سودا در تأمین مواد اولیه سایر کارخانه های گروه کاوه سودا در سراسر کشور چیست؟

۸- چند نفر در این مجتمع به طور مستقیم و چند نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند؟

۹- شایع شده است که مجتمع کاوه سودا کارگران بیمار را اخراج و کارگران ارشد را از میان افراد غیر بومی استخدام می کند؛ پاسخ شما در این باره چیست؟

۱۰- مجتمع کاوه سودا از بدو تأسیس تا کنون غیر از ایجاد فرصت‌های شغلی برای شماری از شهروندان مراغه ای از سایر جهات، برای توسعه مراغه چه گام‌هایی را برداشته است؟

۱۱-لطفا به چند مورد از امور خیریه که این مجتمع، در مراغه و شهرهای همجوار انجام داده است اشاره فرمایید؟

۱۲- شنیده می شود درصدد و حتی در حال احداث تاسیساتی برای اداره امور مالیاتی مراغه هستید این تأسیسات از چه نوعی هستند؟

۱۳- گفته می شود: مبالغی که مقرر است از بابت آلایندگی های زیست محیطی به شهرداری مراغه پرداخت شود مدتی است پرداخت نشده است؛ اگر پاسخ مثبت است علت چیست؟

۱۴ شایع شده است: مجتمع کاوه سودا به یکی از خبرنگاران، یک دستگاه آپارتمان به عنوان حق السکوت برای خودداری از پیگیری آلودگی مجتمع، اعطا کرده است، آیا این شایعه را تکذیب می کنید؟

۱۵- مجتمع کاوه سودا در قالب امور خیریه به کمیته امداد، انجمن حمایت از خانواده های زندانیان و  ورزش قهرمانی مراغه و سایر موارد چه کمک هایی را انجام داده است؟

۱۶- آلودگی زیست محیطی کاوه سودا با ذکر مصداق هایی مدتهاست موضوع بحث محافل علمی و رسانه ای شده است و اغلب، از آن به عنوان فاجعه زیست‌محیطی یاد می‌شود. برخی از مطبوعات هم، تیم های تحقیقاتی را به پنهان کاری متهم می‌کنند و معتقدند: برخلاف نظر اعضای این تیم ها این مجتمع هنوز مشکل آلودگی زیست محیطی را به طور کامل حل نکرده است؛ پاسخ شما در این خصوص چیست؟

۱۷- به چند مورد از مشکلات و چالش‌های پیش روی مجتمع، اشاره کنید

۱۸ و سخن آخر؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.