نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

طی آیینی: خط تولید بطری سبک و نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی مجتمع کاوه سودای مراغه با یک هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی شد


 در این آیین که روز سه شنبه با حضور علی نیکزاد و روح الله متفکر: اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، علیزاده نماینده مردم مراغه و عجبشیر، سید علی موسوی نماینده مردم ملکان، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و جمعی از  مسئولان و خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع کاوه سودا برگزار شد، علی نیکزاد با بیان اینکه: خوشحالم از اینکه  توانستم با حضور در شهر تاریخی مراغه در محضر عزیزان باشم گفت: لازم است به استحضار برسانم که آقای علیزاده همیشه و با جدیت تمام پیگیر مسائل حوزه انتخابیه خود هستند و در این زمینه آنی  از تلاش و تکاپو باز نمی ایستند. وی سپس افزود انقلاب اسلامی یک حکومت بی بدیل و بی نظیر است و امام عظیم الشأن انقلابی آفریدند که هنوز در سطح دنیا همتای آن به وجود نیامده است.

 وی با تأکید بر اینکه: کسب استقلال و آزادی در سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) و مجاهدت ها و جانفشانی های شهدای گرانقدر میسر شده و ما باید در حفظ و حراست از این دستاوردها کوشا باشیم.

 نیکزاد از رواج اقتصاد  دلالی در کشور به عنوان  مانعی در راه تولید یاد کرد و افزود تکلیف امروز ما جهاد در راه تقویت بنیان‌های تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است. وی همچنین اضافه کرد: بزرگترین تهدید دشمنان ما در حوزه اقتصاد است؛ لذا ما باید برای تقویت اقتصاد خود شرایط سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین گفت: اینکه این مجتمع برای هزار و پانصد نفر اشتغال ایجاد کرده و سرمایه خود را به جای دلالی در حوزه تولید به کار گرفته است، جای تشکر و قدردانی دارد. بنده در جایگاه نوکر مردم و خدمتگزار مردم آذربایجان در حضور نماینده و فرماندار این شهرستان حمایت خود را از مدیران این مجتمع اعلام می دارم. وی در واپسین سخنان خود در این آیین گفت: امیدوارم به زودی شاهد بهره‌برداری از این دو پروژه و اشتغال شماری از بیکاران در این مجتمع و زندگی شرافتمندانه  امت اسلام در عهد مقام معظم رهبری باشیم.


دومین سخنران این آیین، علیزاده نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی بود. ایشان با بیان اینکه: شهرستان مراغه هم به لحاظ سیاسی و تاریخی و هم از لحاظ گستره جغرافیایی و جمعیتی بزرگترین شهر استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز است، گفت: متاسفانه این شهر به رغم این واقعیت ها در بحث صنعت و اشتغال مورد بی ‌مهری قرار گرفته و آمار بیکاری در آن فوق‌العاده بالاست.

 وی افزود در این ۷-۶ ماهی که مردم به ما اعتماد کردند و ما را  به عنوان خدمتگزار خود برگزیدند، بزرگترین مسئله ای که با آن مواجه بودیم مشکل بیکاری بود. علیزاده با اشاره به اینکه: در این وضعیت بد اقتصادی از دولت انتظار نداریم که بتواند در زمینه رفع کامل بیکاری اقدام کند، افزود: لاجرم مجبوریم دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران برویم تا بتوانند با سرمایه‌گذاری در این شهر گره گشا باشند و از این طریق خانواده ها را از نگرانی نجات دهند.

 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تجربه چند ماهه  ما در کسوت نمایندگی نشان داده است که کشورمان از تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی زیاد رنج نمی‌برد؛ بلکه از برخی مشکلات از جمله: ضعف مدیریت و وجود برخی از مدیران ناکارآمد در رأس امور، در رنج و عذاب است. وی با اظهار نارضایتی از برخی مشکلات، گفت: متأسفانه در حق مراغه دومین شهر بزرگ استان بعد از تبریز بی مهری های زیادی صورت گرفته است و با تاسف باید گفت که برخی از مسئولان استانی در حق شهرستان‌های تابعه استان جفا می‌کنند. ما شهرستانیها ماهها و سالها در پشت در ادارات استان معطل می شویم تا آقایان برای صدور یک مجوز اراده کنند یا نکنند!

  وی در ادامه اظهار داشت: ما هر کاری که در راستای گره‌گشایی از کار مردم انجام می‌دهیم با برخی سنگ اندازی ها مواجه می شویم! من فکر می کنم عمده مشکل کشور ما ملاحظاتی است که برخی از مسئولان ما دارند و به جای همراهی و هماهنگی با برنامه ها و تصمیمات  شهرستان‌ها با آنها مخالفت می ورزند!

 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین گفت: اگر ما بتوانیم مشکلات مدیریتی کشور را حل کنیم و مدیران ما جسارت داشته باشند در راستای انجام امور گام‌های استواری بردارند، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

  وی در پایان با ابراز خوشحالی از اینکه در بین مدیران شهرستانی همدلی وجود دارد اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند شاهد شکوفایی اقتصاد و بهره برداری از چنین مجموعه هایی باشیم تا بلکه انشالله بسیاری از مشکلات به ویژه مشکل بیکاری حل شود.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین ضمن خوشامدگویی به مدعوین و حضار، گفت: مجتمع کاوه سودا یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در جنوب استان آذربایجان شرقی است و در آن متجاوز از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. سید علی موسوی افزود: در گذشته یک سری مسائل زیست محیطی در مجتمع کاوه سودا مطرح بوده که امیدواریم ایجاد و شروع به کار این دو پروژه به  برطرف شدن این مشکل کمک کند.

 وی افزود: در آینده ای نزدیک با مشاوره با متخصصین دانشگاه تبریز درباره دفع پساب این مجموعه تصمیم‌گیری خواهد شد. وی گفت: یک سرمایه‌گذار نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه به این شهرستان آورده؛ لذا مسئولان ما نباید اجازه بدهند مسائل سیاسی در امر سرمایه‌گذاری دخالت کند. متاسفانه یک سری مسائل حاشیه‌ای باعث شده که در کار این مجتمع اخلال ایجاد شود

 مجموعه کاوه سودا دو سال در جایگاه تولید کننده و صادر کننده برتر انتخاب شده و محصولات خود را به بیش از ۴۵ کشور صادر می کند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با راه ‌اندازی این دو پروژه برای شماری از شهروندان فرصت شغلی ایجاد شود.


مدیر کاوه سودا در در ابتدای این آیین، با ارائه گزارشی از مشخصات پروژه خط تولید بطری سبک و نیروگاه ۲۵ مگاواتی کاوه سودای مراغه گفت: پروژه تولید بطری در زمینی به مساحت ۲۵۰ هزار مترمربع ایجاد خواهد شد. سعید حسنی ظرفیت تولید بطری را ۵۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود:  روزانه حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار قطعه بطری در ظرفیت‌های ۲۰۰ گرم به بالا  تولیدخواهد شد.

  وی با بیان اینکه: در شروع عملیات اجرایی این پروژه نزدیک به هزار نفر و در شروع بهره ‌برداری ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد. گفت: در این کارخانه انواع بطری در رنگ ها، فرم ها و چاپ های گوناگون تولید خواهد شد.

وی افزود: ماشین آلات تولید بطری از کشورهای چین ایتالیا و فرانسه وارد و مقداری هم توسط صنعتگران ایرانی ساخته خواهد شد.  مدیر کاوه سودا مدت زمان اجرای این پروژه را نزدیک به ۱۵ ماه اعلام کرد و افزود: نیروگاه ۲۵ مگاواتی هم با ۱۰ میلیون دلار اعتبار در این مجتمع احداث خواهد شد و در مجموع برای این دو طرح مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.