نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

ملاحظاتی در باره انتخاب سرپرست شهرداری مراغه


   کار و فعالیت در نهاد شهرداری یکی از حساس ترین و سنگین ترین مسئولیت‌ها در نظام اداری کشور بوده و در مقایسه با دیگر ادارات بیشترین امور مردم در این نهاد انجام می گیرد؛ بنابراین، فردی که مسئولیت اداره این نهاد را به عهده می‌گیرد باید حایز شرایط ویژه، از جمله: کارنامه درخشان خدمتی، تجربه، تخصص، شناخت کافی از زیر و بم ها و ریزه کاری های حوزه مسئولیت، آشنایی با نیازهای اساسی شهر، تسلط کامل به امور و وظایف محوله و شایستگی و توانمندی لازم برای اداره امور باشد.

 شورای اسلامی شهر مراغه در اجرای تبصره یک از بند یک ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اولین جلسه کاری خود، آقای درگاهی را به عنوان سرپرست شهرداری مراغه انتخاب و معرفی کرد. صدالبته این انتخاب در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام گرفت و به همین علت، معیارها و فاکتورهایی که در این تصمیم گیری ملاک عمل قرار گرفته است برای اهالی شهر و افکار عمومی پوشیده است!

هرچند اعضای محترم شورای شهر نمایندگان و وکلای منتخب شهروندان در پارلمان شهری هستند و حق دارند در چهارچوب وظایف قانونی خود در امور مرتبط با حوزه مدیریت شهری تصمیم‌گیری کنند؛ اما این حقیقت را هم نمی توان و نباید نادیده گرفت که مردم در جایگاه صاحبان اصلی شهر و ناظران و صاخب نظران در امور، حق دارند از مذاکرات، مصوبات و تصمیمات منتخبین خود اطلاع کافی و وافی داشته باشند و حتی درباره آنها اظهار‌نظر کنند؛ بنابراین حق این بود که اعضای محترم شورای شهر قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی درباره انتخاب شهردار، با نخبگان، دانایان، صاحبنظران، معتمدان و دلسوزان شهر به مشورت می نشستند و ارای آنان را در تصمیمات خود ملاک عمل قرار می‌دادند. با عنایت به مراتب فوق اینک پرسش های زیر در رابطه با انتخاب اخیر، در اذهان و افکار عمومی مردم مطرح بوده که لازم است اعضای محترم شورای شهر بدون هرگونه تکلفی به آنها پاسخ مناسب و در خور بدهند.

۱-  ایراد و نقاط ضعف احتمالی آقای دکتر مروتی چه بوده که اعضای محترم شورا ایشان را شایسته ابقاء در سمت شهردار ندانستند؟

۲- امتیازات و نقاط قوت آقای درگاهی نسبت به آقای مروتی در چه مواردی است؟

۳- به طور کلی معیارهایی که در انتخاب آقای درگاهی ملاک عمل قرار گرفته اند کدامند؟

۴- آیا این انتخاب نظر قطعی شورا بوده و یا قابل تجدید نظر است؟

۵- انتخاب سرپرست شهرداری با چند رأی موافق و چند رأی مخالف صورت گرفته و آرای موافق و مخالف از آن کدام یک از اعضا بوده است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.