نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

علل و عواملِ افت و خیزهای مداوم در پروازهای فرودگاه سهند چیست؟


 عملیات اجرائی احداث فرودگاه سهند، به عنوان تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در جنوب این استان، در سال ۱۳۷۲ در زمینی به مساحت نزدیک به ۴۵ هکتار، در کنار جاده مراغه بناب آغاز و در سال ۱۳۷۴ به بهره برداری رسید.

فرودگاه سهند با ۱۲۰۰ مترمربع پایانه مسافربری، ۱۰ هزار مترمربع پارکینگ هواپیما و سایر امکانات رفاهی برای مسافران، یکی از فرودگاههای دارای نشان استاندارد بین المللی بوده و از ظرفیت پذیرش روزانه ۸ تا ۱۰ پرواز برخوردار است.

 با توجه به استقرار فرودگاه سهند در نزدیکی چندین شهر و وجود صنایع تولیدی و مراکز آموزش عالی متعدد در منطقه، یکی از پتانسیلهای توسعه و پیشرفت، محسوب می شود.

 این فرودگاه از بدو شروع به فعالیت، تا کنون، بنا به اظهار رئیس هواپیمایی کشوری و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، به عللی از جمله: کمبود زیرساخت های لازم مانند: مجهز نبودن به جایگاه سوخت و حداقل، یک خودرو سوخت رسان و نیز نبود سیستم روشنایی برای پروازها، بارها دستخوش افت و خیزها و تعطیلی پروازها شده و این تعطیلی ها گاهی از یک سال و نیم تجاوز کرده است! 

مدیران و نمایندگان ادوار مختلف، بارها وعده ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع کمبودهای این فرودگاه، از جمله احداث جایگاه سوخت و فراهم کردن امکانات لازم برای پرواز هواپیماهای پهن پیکر و برقراری خط پروازی ویژه در مسیر مراغه مشهد را به مردم داده اند؛ اما این وعده ها با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده اند! 

فرودگاه سهند پس از مدتها تعطیلی بالاخره در تیر ماه امسال با دو پرواز در هفته برای چندمین بار، فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما با وجود استقبال قابل ملاحظه مردم از آن، این پروازها پس از مدتی به یک پرواز در هفته کاهش یافت!

 فرودگاه سهند، متأسفانه پس از گذشت نزدیک به ۲۶ سال از شروع به فعالیت و صرف هزینه های قابل توجه برای احداث و تجهیز آن، طی این سالها، هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و معلوم نیست چرا مسئولان ذی ربط، به فکر رفع کمبودها و موانع پروازی آن نیستند؟!  فرودگاهی که با هزاران زحمت و هزینه، از کیسه مردم حاصل شده دریغ است که تا این اندازه مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته و با وجود برخورداری از ظرفیت های مفید برای منطقه، در راستای رفع مشکلات و کمبودهای آن اقدامی صورت نپذیرد!

با اعلام مراتب فوق، از مسئولان ذی ربط به ویژه نماینده محترم مردم در خانه ملت می خواهیم: در راستای عمل به وعده های داده شده، تمامی تلاش خودرا در چهارچوب وظایف قانونی خود، در رفع موانع پروازی و استمرار پروازهای فرودگاه به کار بندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.