نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

مسأله ی سد معبر در مراغه روزبه روز بغرنج ترمی شود


 

روند رو به رشد معبر در مراغه و مزاحمت­ هایی که شماری از سد معبر کنندگان، برای مردم ایجاد می­ کنند، دیریست به یک مسأله ­ی لاینحل و یک معضل دردناک اجتماعی بدل شده و شهروندان مراغه­ ای را به شدت می­ آزارد. با وجود حضوریک تیم مجهز چند نفره، متشکل از ماموران شهرداری، در ساعات مختلف روز در سطح شهروصرف هزینه­های قابل توجه ازبودجه­ ی شهرداری برای فعالیت این تیم، شمارقابل توجهی از دست ­فروشان و مغازه ­داران ، با پهن کردن بساط خود در سطح معابر و پیاده­ روها برای عابرین پیاده،به ویژه خانواده­ ها ایجاد مزاحمت می­ کنند.

همان طوری که قبلاً نیز طی مقالاتی متذکرشده ­ام، یکی ازاصلی ترین دلایل تداوم پدیده­ ی  سد معبر در مراغه، برخورد ضعیف و اغلب گزینشی و تبعیض آمیز ماموران سد معبرشهرداری در مقابله ی با سد معبر کنندگان است. ماموران مورد اشاره با چشم پوشی از سد معبر کنند گان عمده و اصلی، از جمله مغازه دارانی که همه روزه بخش ­هایی از اجناس مغازه­ ی خود را در بیرون مغازه و در سطح وسیعی از معابر پهن می­ کنند. وقت و انرژی خود را در مقابله ی با دست فروشان خرده پاوضعیفی تلف می­کنند که عرض و طول   بساط آنها از چند وجب تجاوز نمی کند. مأموران سد معبر گاهی در دو قدمی بساط سد معبر کنندگان عمده و در جلوی چشمان حیرت زده­ ی مردم، با دست فروشی که با عرضه­ ی چند قلم کالای کم حجم و کم ارزش امرار معاش می­ کنند با وضع زننده و توهین آمیزی درگیر شده و موجب ایجاد حساسیت در مردم و ازدحام جمعیت در صحنه می­شوند.

تداوم این روند، بی تردید شایبه­ ی سوء استفاده­ ی ماموران از موقعیت شغلی و اعمال تبعض هدفدار در حق سد معبر کنندگان را در اذهان تقویت می­کند و طبعاً ضمن ایجاد بدبینی نسبت به مسولان،خدمات و زحمات شهردار محترم و کارکنان زحمت کش شهرداری را تحت الشعاع خود قرار می­دهد. ناگفته نماند، که در حال حاضرشماری از سد معبر کنندگان، در نقاط مختلف شهر، با اشغال دایمی بخش نسبتاًوسیعی از سطح معابر و پیاده­ روها و پهن کردن بساط عریض و طویل خودزیرپای مردم ، برای خود اقلیم اختصاصی تعریف کرده و فارغ از هر گونه برخورد قانونی از سوی ماموران و با خیال راحت به کار و کسب مشغولند که قطعاً مسوولان ذیربط از آن بی خبر نیستند.

با عنایت به مراتب فوق، رفع این مشکل، در گرو اصلاح ساختار واحد مقابله با سد معبر شهرداری و نظارت کافی و مستمر در عملکرد ماموران وپرسنل این واحد و همکاری و تعامل نهادهای ذیربط، به ویژه نیروی انتظامی و مقامات قضایی می­باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی فرخی پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 18:07 http://sahand200.persianblog.ir/

با سلام. از پدید آورندگان چنین اکیپی نهایت تشکر را داریم. لیکن سخن بجایی فرموده اید. نباید در نحوه‌ی برخورد مأموران شهرداری با مردم تبعیضی باشد. پیروز باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.