نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

سخنی بااعضای شورای شهر مراغه

نقش مستقیم وغیر مستقیم مردم در شناخت کمبود ها، نیازها ونا رساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی و ارایه ی راهکارها و پیشنهادهای سازنده به اعضای محترم شورای شهر و سایر مسئوولان، امریست بدیهی و شفاف و نادیده گرفتن اهمیت این نقش، علاوه بر ایجاد روحیه بی تفاوتی در مردم نسبت به مسائل مختلف جامعه شهری به منزله بها ندادن به تمایلات و خواسته های به حق آنانست.

بنابراین، ضرورت تعامل مستمر جامعه شهری با شورای شهر در انواع تصمیم گیریها و برنامه ریزیها، ازاهم مسائلی است که باید بدان توجه کافی مبذول شود؛ کما اینکه در بسیاری از کشورهای جهان، این تعامل به طور منظم وجود دارد. دراین کشورها همواره قبل از تصویب نهایی طرحها و برنامه های مختلف در شوراها وشهرداری، درباره آنها از مردم و تشکل های اجتماعی نظرخواهی می شود واگر مردم نسبت به اجرای طرحی معترض باشند؛ یا باید با ارائه دلایل کافی آنان را به صحت طرح مذکور قانع کرد و یا در نهایت آن را طبق نظر مردم تغییر داد. همان طوری که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مکلفند به منظور آگاهی از مشکلات و نیازمندیهای حوزه انتخابیه خود و تقدیم گزارش آن به کمیسیون های مختلف مجلس، با موکلین خود، دائماً درتماس باشند، اعضای شورای شهر نیز باید با بهره مندی از مکانیزم های مناسب، به طور مستمر و مداوم با مردم درتماس بوده و تمایلات و پیشنهادات آنان را در زمینه های گوناگون، در تصمیم گیری های شورا ملاک عمل قرار دهند .

راهکارها ومکانیزم های متنوعی وجود دارد که شوراها می توانند با بهره گیری ازآنها ارتباط دائمی خود را با مردم حفظ نموده و امکان ارتباط متقابل آنان را با شورا فراهم کنند. انتشارنشریه ای تحت عنوان «پیک شورا» در تیراژمناسب، به منظورانعکاس تصمیمات، برنا مه ها، واقدامات شورای شهر به مردم و اطلاع از نظرات آنان، تأسیس دفاتر منطقه ای یا محله ای در مناطق و نواحی مختلف شهری تحت نام «دفترارتباطات مردمی با شورا» به منظور مراجعه مستقیم مردم وارائه نظریات و پیشنهادات خود در زمینه امور شهری، استفاده منطقی و مناسب از تشکل های قانونی مانند: اتحادیه های صنفی و خدماتی، بسیج مدارس، شوراها دانش آموزی، انجمن های مردم نهاد وغیره، استفاده  بهینه از فرصت ها و ظرفیت های موجود درمطبوعات و رسانه های جمعی در راستای اطلاع رسانی وتبادل افکار با شهروندان، اعزام رابطین سیار به میان مردم جهت برقراری ارتباط زنده و رودررو با مردم و استعلام نظریات آنان نسبت به چگونگی عملکرد شورا وسایر مسایل شهری و... از جمله مکانیزم هایی هستند که شورا می تواند با بهره گیری ازآنها ارتباط متقابل خود را با اقشار مختلف مردم تداوم بخشد .

شوراها باید براساس برنامه ای منظم،علاوه برمردم عادی با کارشناسان، صاحب نظران و متخصصان درامور مختلف در تماس بوده و از دید گاه ها و پتانسیل های آنان در راستای تهیه طرح ها و برنامه های مختلف استفاده کنند  .

با توجه به پیشینه  شفاف و بی خدشه  هر یک از اعضای محترم شورای شهر مراغه و اشتهار فرد فرد آنان به مراتب تعهد، تدبر، و مسئولیت پذیری در امور اداری و اجتماعی، در طول زندگی و سکونت شان در مراغه؛ امید واثق داریم به این که این شورا درایفای وظایف خود درچارچوب مسئولیتهایی که قانون برای آنان مقرر داشته، از کارآیی لازم و کافی برخوردار بوده و بتوانند در جهت رفع مشکلات و نیاز های ملموس این شهر محروم و عقب مانده گامهای مثبت و مؤثری بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.