نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

قابل توجه آقای شهردارو اعضای محترم شورای شهر!: (ضرورت رسیدگی به وضعیت اسفناک معابروگذرگاه های مراغه)



اگر بگوییم اصلی ترین و اولویت دارترین وظیفه ی شهرداری ها سامان دهی سطح معابر و گذرگاه ها و ایجاد تسهیلات لارم برای عبور ومرور مردم است، گزاف نگفته ایم.
معابر در واقع ویترین ونماد شهرهاست. هر مسافر غریبه ای که وارد شهر می شود. اولین چیزی که توجهش را جلب می کند معابر وگذرگاه های شهر است. اگر درویوار شهر را از طلا بسازیم وپیشرفته ترین تأسیسات رفاهی را در آن بنا کنیم؛ اما شهروندان نتوانند در معابر آن به راحتی تردد کنند، این تأسیسات در نظرشان بی ارزش جلوه خواهد کرد.
متأسفانه باید گفت : به رغم ارایه ی برخی خدمات توسط شهرداری به شهروندان ، وضعیت معابر شهر اعم از کوچه ها ، خیابان ها وپیاده روها به هیچ وجه مطلوب ورضایت بخش نیست. خرابی ها ، پستی وبلندی ها وچاله چوله های فراوان در معابر شهر عبور ومرورمردم را با مشکلات اساسی مواجه می کند. تردد سالمندان ، کودکان ومعلولان از معابر ناصاف و پراز چاله چوله برای آنان به مراتب مشکل وحتی خطرناک است.
نگارنده بارها زمین خوردن ومجروح شدن این گروه از شهروندان را در معابر ناهموار وغیرهم سطح مشاهده کرده ام.
در مواقع بارندگی به ویژه بارش برف نیز مشکل رفت و آمد شهروندان درمعابرشهر، دو چندان می شود وبا جمع شدن آب حاصل از بارندگی در چاله های سطح معابر و تشکیل حوضچه های نسبتاً عمیق در زیر پای عابران ،آنان را از ادامه ی زندگی در این شهر پشیمان می کند.
در هنگام بارش برف ، این نزولات مدت ها در سطح معابر باقی می مانند وعابران را با خطر لیز خوردن و مجروح شدن مواجه می سازند.
یکی از عمده ترین عوامل  خرابی معابرشهر، حفاری های مداوم ،بی وقفه وبی رویه توسط ادارات ونهادهای خدماتی مانند برق، گاز، مخابرات و آب وفاضلاب وعدم ترمیم سریع وبه موقع آن ها توسط شهرداری است . این نهاد خدمت رسان! با وجود اخذ هزینه های حفاری از ادارات ذیربط ، بازسازی وترمیم این حفاری ها راهفته هاوبلکه ماه ها به فراموشی می سپاردوآن هارا همچنان به حال خودرهامی کند!
موضوع دیگری که بارها توسط نگارنده چه در قالب مقاله وچه به صورت حضوری به آقای شهردار تذکر داده شده است : مسئله ی ناودان های مزاحم  در معابر به ویژه پیاده روها و سرازیر شدن آب پشت بام ها به سر و لباس عابران بیچاره است . دریکی ازمقالاتم به آقای شهردارمتذکرشده ام که ساماندهی این ناودان ها ازاجرای برخی طرح هاوپروژه هاضروری تر واولی تراست.

نمی دانم آیا آقای شهردار،مدیران شهرداری،اعضای محترم شورای شهروسایرمدیران و متولیان امورشهر، حتی یک بار هم که شده در مواقع بارندگی با پای پیاده در معابر شهر تردد نموده اند تا ببینند چگونه آب ناودان ها وسایه بان های بسیاری از ساختمان ها ومغازه ها دقیقاً هیکل عابران را نشانه گرفته اند وعبورومرورمردم را ازاین معابربامشکل اساسی مواجه می کنند؟همان طوری که شهرداری ساماندهی تابلوهای مزاحم رادردستورکارخودقراردادوآن ها را باقاطعیت تمام وظرف مدت یک ماه جمع آوری کرد؛درصورت اراده وخواست ،می تواند سامان دهی ناودان ها وسایبان های مزاحم راهم باهمان شیوه به انجام برساند.

مشکلات ونارسایی های مهم و اساسی دیگری در جای جای شهرمان خودنمایی می کنند که در فرصت های بعدی وبه ترتیب اولویت به استحضار مسئولان ومتولیان امور شهر به ویژه مدیریت شهری خواهد رسید وپی گیری های لازم در این زمینه ها انجام خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.