نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

شگفتی های شهر هِرت ( 6 )


با انتشارقسمت پنجم سلسله یاد داشت های (شگفتی های شهر هِرت)، شماری از مخاطبان این یادداشت ها از طریق تلفن و تلگرام و پیغام و پَسغام، این بندۀ حقیر سراپا تقصیر را سئوال پیچ کرده اند که مثلاً چرا موقعیت جغرافیائی شهر هِرت را در روی نقشه مشخص نمی کنم و نمی گویم که این شهر در کجای این کرۀ حاکی قرار گرفته است و بالاخره اسم واقعی آن چیست؟! همچنین پرسیده اند که چرا در این یادداشت ها فقط دم از عیب ها و نقص های این شهر می زنم و مگر شهر هرت از اساس فاقد حسن و کمال است؟!

در همان نگاه اول به این پرسش ها شَصتم خبردار شد که دست هایی در کار است که می خواهند باکشاندن پای بنده به باتلاق سیاست به قول معروف دستم را در پوست گردو بگذارند و مرکب قلمم را بخشکانند تا به زعم خود دیگر من باشم و از این غلط کاری ها نکنم

به اینان باید عرض کنم که دوستان به اصطلاح کور خوانده اید؛ چرا که بنده مغز خر نخورده ام که فریب این حرف ها را بخورم و با دست خودم نان خودم را آجر کنم؛ بلکه  خوب می دانم که در این دور و زمانه سیاست کاری و سیاست بازی آخر و عاقبت خوبی ندارد. بنابرین انتظار نداشته باشید که از زبان و قلم  بنده جاری شود که مثلاً شهر هرت در همین دور ور هاست. بنده هر گز با این حرف ها به سری که درد نمی کند دستمال نمی بندم! شما هم اجازه بدهید این شهر چند هزار ساله همچنان اصالت خودش را حفظ کند و همان شهر هرت باقی بماند!

و اما راجع به پرسش دوم که چرا فقط  همیشه از عیب ها و نقص های این شهر می نویسم؟ لازم است به عرض برسانم که بنده ادعا نکرده ام که ویژگی های منتسب به شهر هرت و اهالی نجیب و شریف آن دارای عیب و نقص است! بلکه فقط به برشمردن این ویژگی ها بسنده کرده ام و قضاوت را به عهدۀ مخاطبان نکته سنج این نوشته گذاشته ام؛ حال اگر برخی به آنها با عینک بد بینی نگاه می کنند، بنده مسئول آن نخواهم بود.

مثلاً: اگر می گویم شهر هرت بزرگ ترین وارد کنندۀ گندم در جهان است و یا رتبۀ نخست در رده بندی پول شویی را دارد ، بیشترین اتلاف انرزی و بالاترین رشد مصرف گاز از آن این شهر است، در مهاجرت نخبگان رتبۀ یک را از 91 کسب کرده است، بالاترین آلودگی دی اکسید کربن در فضاهای شهری مختص آنست، پول آن سومین پول بی ارزش جهان است، شاخص رفاه در آن از 110 فقط 102 است، رتبۀ سوم تورم جهانی را به خود اختصاص داده است، از نظر تأمین سلامت مردم در رتبۀ 123 جهانی قرار گرفته است، رتبۀ سرعت اینترنت آن 183 است، در واردات کالا به وبژه  کالاهای بنجل و بی مصرف شق القمر کرده است، در قاچاق کالا حرف اول را می زند، نرخ بیکاری درآن غوغا می کند، سرانۀ مطالعه در آن فقط ده دقیقه است، از نظر کار مفید در رتبه های آخر قرار گرفته است، در آزادی رسانه رتبۀ 172 از 186 را از آن خود کرده است، در فضای کسب و کار از 186 رتبۀ 176 را رقم زده است، رتبۀ آن دربین شادترین ها 110 است، درشاخص فساد اداری مفتخر به کسب مدال طلا شده است!  و چندین مورد دیگر که بهتر است بگذاریم و بگذریم. به نظر شماها بدند، این دیگر به بنده هیچ ربطی ندارد؛ بلکه تفصیر عینک شماست که همه چیز را وارونه می بیند! و برای اینکه به هَکَل نیفتید باید آنرا هر چه زودتر عوض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.