نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

منظور از این نظر سنجی ناشیانه و نسنجیده چیست؟!

 یکی از اعضای انجمن، در یک حرکت نسنجیده و چه بسا  مغرضانه،  اقدام  به طراحی و تنظیم یک نظر سنجی و به عبارتی،پرسش نامه ، تحت عنوان: « به نظر شما دلیل رکود انجمن نویسندگان مراغه و عدم باز دهی آن چیست؟» و انتشار آن در کانال تلگرامیِ خود  کرده است که در آن  %88  نظریه دهندگان،  مدیریت انجمن و  %13 آنان،  فعال نبودن اعضا را دلیل این رکود دانسته اند! لذا تذکر چند نکته  را در این مورد ضروری می دانم: 

1)  طراح نظرسنجی، آنرا به اندازه ای ناشیانه و عجولانه تنظیم کرده است که دوطرف معادله باهم، همخوانی ندارد! (101 = 88 + 13) و در واقع با این اشتباه، ضرب المثل  « دروغگو کم حافظه است»  در بارۀ وی مصداق عینی پیدا می کند!

2)  اگر منظور طراحِ نظر سنجی  از واژۀ  «مدیریت»   مفهوم عام  و فراگیر آن باشد، در واقع، هیئت مدیرۀ انجمن را در برمی گیرد که متأسفانه باید گفت: که ایشان  در جایگاه  یکی از پر مدعا ترین اعضای  این هیئت، باید بخشی از مسئولیت  رکود ادعایی  خودرا  بر عهده بگیرد.

3) اگر فرض کنیم که منظور طراح و یا تنظیم کنندۀ  پرسش نامه رئیس انجمن  است که از قراین چنین بر می آید! در این صورت  لازم می دانم برای روشن شدن اذهان اعضای محترم انجمن،  در این مورد نیز به چند نکته اشاره کنم: 

1) اینکه بنده  در مدت فعالیتم در رأس مدیریت انجمن، نهایت  تلاش خودرا در راستای اعتلای آن به کار بسته ام و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده ام، با هیچ عذر و بهانه ای  قابل لاپوشانی و انکار نیست.

2) بنا به تأیید دوست و دشمن، انجمن در دوره های مدیریت اینجانب در مقایسه با سایر انجمن های  تحت نظارت ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه مرتب ترین،  منظم ترین و پر بارترین انجمن ها بوده است.

3) در مدت سه سال و اندی که مسئولیت ادارۀ انجمن را به عهده داشته ام، برگزاری دو جشنوارۀ سراسری ، اجرای چند بر نامۀ متنوع،  از جمله کارگاه آموزشی، اردو های  سیاحتی،  سفرهای مختلف برون شهری و سه فقره بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را در کارنامۀ خود دارم که برای هریک زحمات فراوانی را متحمل شده ام.  لازم به یاد آوریست که بخش های قابل توجهی از کسری بودجۀ برگزاری جشنواره ها و  هزینۀ اجرای  برخی از برنامه ها از طریق جذب کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی توسط این جانب تأمین شده است.

3) به طوری که اعضای محترم  انجمن، آگاهند، دلیل عمدۀ تقلیل اعضای  انجمن در  این اواخر، بروز اختلافات، دودستگی،  انشعاب و دو شقه شدن برنامه ریزی شدۀ آن  و در نتیجه  تفرقۀ شماری از اعضا  توسط طراح همین پرسش نامه بوده است  نه سوء مدیریت بنده؛ زیرا اگر مدیریت بنده ضعیف بود می بایستی انجمن در  همان اوایل کارم  راکد و  بلکه متلاشی می شد.

4) از همۀ این ها گذشته، طراحی و انتشار این پرسش نامه، به ویژه در شرایطی که بنده پس از پایان دورۀ مدیریتم دیگر در انتخابات هیئت مدیره کاندید نشدم و در نتیجه فرد دیگری جایم  را گرفت،  چه لزومی داشت و از طرح این مسأله چه سودی عاید ایشان متصور است ؟ به عبارتی منظور و هدف ایشان از این کار چیست؟ چرا نمی خواهد در فضای انجمن آرامش و وفاق حکم فرما شود؟ آیا این قبیل  ماجراجویی ها و جو سازی ها دور ازشأن فردی که مدعی فرهیختگی است و خودرا یک سر و گردن بالاتر از دیگران می پندارد، نیست؟ مگر نه اینست که هدف غائی علم و معرفت، اصلاح رفتار ها و  ساختن انسان های  کامل است؟

در نهایت قضاوت را به عهده عزیزانی  وا می گذارم که  از نزدیک شاهد و ناظر فعالیت ها و بلکه جانفشانی های بی دریغ این حقیر در مدت  مدیریتم  در انجمن بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.