نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نکات قابل تأمل در انتخابات پیش رو "قسمت سیزدهم"


ادامه از قسمت دوازدهم
یاد آوری:
در قسمت دوازدهم، به این نکته مهم اشاره کردیم که:  اگر مردم، طالب نماینده ای شایسته و اصلح،  به مفهوم واقعی کلمه هستند،  باید این قبیل افراد را از بین آحاد جامعه جستجو و کشف کنند و از ایشان مصرانه حواهش کنند که با نامنویسی در انتخابات،  به هموطنان و همشهریان خود خدمت کنند و منشأ خیر و برکت برای آنان باشند. و اگربرای معرفی و ارائه پیشینه و زندگی نامه آنان نیازی به هزینه بود که به طور قطع،رقمی اندک و ناچیز خواهد بود؛ این هزینه را بی هیچ اننظار  و  چشمداشتی بپذیرند و ویرا محترمانه و بزرگوارانه روی سر بگیرند و با سلام و صلوات به صحنه انتخابات، بیاورند...
و اما از دهم تا هفدهم آذر ماه،  یک هفته برای نام نویسی داوطلبان نامزدهای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شده است.
هنوز به طور دقیق معلوم نیست که چند نفر از حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر نامنویسی خواهند کرد، از این عده چند نفر از مرز صلاحیت شورای نگهبان خواهند گذشت،  چند نفر انصراف خواهند داد، چند نفر به نفع دیگران کنار خواهند رفت و بالاخره تا روز رای گیری چند نفر باقی خواهند ماند.
اگر شمار نامزدهای این دوره از شهرستانهای مراغه و عجبشیر مانند دوره قبل از حد تعادل و توازن تجاوز کند و از شهرستان مراغه چندین برابر عجبشیر نامزد شوند، نتیجه انتخابات در این حوزه به احتمال زیاد همان خواهد بود که در دوره قبل شاهد آن بودیم؛ اما اگر نامزدهای مراغه‌ای  با توافق و یا حداقل از طریق قرعه کشی فقط دو الی سه نفر از بین خود، انتخاب و در واقع ائتلاف کنند و بقیه به نفع آنان کنار بکشند،  ممکن است یکی از این دو یا سه نفر با کسب آراء لازم راهی مجلس شود. اینکه آیا نا مزد های مراغه‌ای با عبرت گرفتن از تجربه تلخ دوره دهم و برای اثبات این ادعای تکراری که: هدفشان از رفتن به مجلس جز ادای تکلیف و خدمت به خلق نیست، در این زمینه با هم به تفاهم خواهند رسید یا خیر؟  مسئله ای است که آینده نشان خواهد داد.
و اینک چند کلمه با داوطلبان  و نامزدهای احتمالی:
دوستان، عزیزان و بزرگواران!  در شرایطی که دولت و ملت ایران با انواع مشکلات و مسائل از جمله:  مسئله تحریم ها، رکود اقتصادی و مسائل سیاسی مواجه است،  کشور ما به مجلسی نیاز دارد که بتواند نقش موثر خود را در تصمیم گیری های ملی و منطقه‌ای در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قانونگذاری، نظارت در کارکرد دستگاه‌های اجرایی و قضایی، تحقق عدالت اجتماعی، بهبود وضعیت معیشتی مردم، تأمین رفاه و آسایش همگانی، حل مشکلات، رفع کاستی‌ها، جبران عقب ماندگی ها، اصلاح خرابی ها...  به خوبی ایفا کند و تجلی گاه آرمان‌ها و مطالبات به حق و قانونی مردم باشد.
تحقق چنین مجلسی در گرو حضور نمایندگانی است که از تعهد، تخصص،  کارآمدی، مسئولیت شناسی، مسئولیت پذیری، وجدان کاری،  دلسوزی،  روحیه مطالبه گری و بالاخره شناخت و آگاهی لازم و کافی از تحرکات و تحولات دنیای امروز برخوردار بوده و بتواند از عهده وظایف سنگین نمایندگی مردم برآید.
داوطلبان باید قبل از نام نویسی ساعاتی با خویشتن خویش خلوت کنند، در خود فرو روند و کلاه خود را قاضی قرار دهند و از خود بپرسند:  آیا در خود استعداد و توانایی به دوش کشیدن مسئولیت‌های فوق الاشاره را سراغ دارند؟ و در این زمینه به خود نمره قبولی می دهند یا خیر؟  اگر پاسخ منفی است،  خدایی دست از سر این مردم بردارند و با خالی کردن این جایگاه، به آنان که واجد چنین شرایطی هستند فرصت دهند و اگر وجدان و شرف دارند پتانسیل ها و توانمندی های  خود را روی هم بگذارند و آن را در راه گسیل کردن فردی شایسته و اصلح، به مجلس به کار گیرند. ادامه دارد
به قلم: عباسعلی خسروداد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.