نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

با رعایت توصیه های پزشکان و کارشناسان، از گزند کرونا در امان باشیم


با وجود همه بوق و کرناها، خبرها، اطلاعیه ها، هشدارها، اعلام خطر ها و آمارها در باره سرعت سرایت ویروس منحوس کرونا و به رغم مشاهده و لمس اثرات و تبعات ویرانگر این ویروس و ضایعات و خسارت های انسانی و اقتصادی آن، هنوز شماری از هموطنان ما در شهرها و روستاها بدون توجه به این واقعیت ها به زندگی عادی و طبیعی خود ادامه می دهند، از حضور در اماکن عمومی، حضور در اجتماعات، خریدهای نوروزی و حتی رفتن به مسافرت... تردیدی به خود راه نمی دهند و همچنان با بی تفاوتی و لاقیدی تمام به پیشواز این ویروس خانمانسوز می شتابند و از این طریق، خود و همنوعان خودرا در معرض مخاطره قرار می دهند!

بدیهی است که اگر یک نفر، یک نفر دیگر را به ویروس کرونا مبتلا کند، تعداد مبتلایان دو برابر می شود. و اگر هر کدام از آن دو نفر یک نفر دیگر را مبتلا  کند شمار مبتلایان به چهار نفر بالغ می شود. اگر این حساب تصاعدی  را  همچنان ادامه دهیم  شمار مبتلایان، به طور محسوسی بالا می رود؛ یعنی آن یک نفر باعث ابتلا هزاران نفر به این بیماری شده و در نتیجه منجر به همه گیری در جوامع می شود. کما اینکه کرونا در ابتدا به بدن یک نفر چینی وارد شده  و آن یک نفر در اثر معاشرت با دیگران، باعث بروز اپیدمی و فراگیری بیماری در سطح جهان شده است.

 باید به این واقعیت توجه داشته  باشیم  که در زندگی اجتماعی و در جامعه مدنی، انسان ها زنجیر وار به همدیگر وابسته اند و اگر حادثه ای رخ دهد، بلایی نازل شود، و یا ویروسی شایع شود؛ اعضای جامعه همگی از آن متضرر و متأثر می شوند و هیچکس نمی تواند با بی تفاوتی از کنار آن عبور کند.به قول سعدی شیرین سخن:  " چو عضوی به درد آورد روزگار  دگر عضوها را نماند قرار"

بنا براین، باید همه ما به توصیه ها و رهنمود های پزشکان و کارشناسان، مبنی بر: ضرورت رعایت بهداشت فردی و همگانی و مراقبت های جمعی از جمله: پرهیز از حضور در مجامع عمومی، مسافرت های غیر ضرور و قرنطینه خانگی  گوش فرا دهیم  و از هرگونه تک روی و بی مبالاتی در این زمینه بپرهیزیم؛  تا بلکه بتوانیم از سد این بلای خانمان سوز به سلامت عبور کنیم.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.