نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

اوقات خانه نشینی را چگونه مدیریت کنیم؟


مدتیست که مردم، در سراسر دنیا با یکی از خطرناک ترین بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند.  شیوع ویروس کرونا، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان را با چالش مواجه کرده  و جان هزاران نفر را گرفته است. سرعت انتقال این ویروس به اندازه‌ای زیاد است که اگر لحظه ای غفلت کنیم گریبان تک‌ تک ما را نیز خواهد گرفت.

 برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، راهکارهای متنوعی مانند: شستن مرتب دست‌ها، ضدعفونی کردن محل  کار و زندگی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از سفرهای بین شهری و در نهایت، قرنطینه خانگی، از سوی دست اندر کاران نظام سلامت، سفارش شده است.

 اصلی ترین این موارد قرنطینه خانگی و به عبارتی ماندن در خانه است.  در خانه ماندن با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌هایی که دارد، یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کروناست و ما باید با تدوین و اجرای برنامه های سر گرم  کننده  و در عین حال مفید، ساعات طولانی در خانه ماندن را به درستی مدیریت کرده و آنرا به فرصت تبدیل کنیم . در اینجا به چند مورد از  کارهایی که باید در ساعات خانه نشینی انحام دهیم به طور گذرا اشاره می کنیم :

1- کتاب یکی از سر گرم کننده ترین و در عین حال سالم ترین و مفیدترین  وسایلی است که می توانیم با خواندن آن، افزون بر کسب  آگاهی های لازم در باره مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی، به سختی های اوقات قرنطینه فایق آییم.

2- اگر از استعداد نویسندگی برخودار هستیم می توانیم درباره موضوعات مختلف قلمفرسایی کرده و نوشته های خود را در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر کنیم.

 3-درفرصت خانه نشینی می توانیم با استفاده از ظرفیت‌های گسترده اینترنت و سایت‌های آموزشی به فراگیری انواع مهارت ها از جمله: آموزش زبان های خارجی، موسیقی، آشپزی و تعمیر لوازم خانگی بپردازیم.

 4-می توانیم با دعوت از دوستان و افراد فامیل به دور همی مجازی، با تماس‌های  ویدیویی و ارتباط صوتی و تصویری خلاء دوری آنان را پر کنیم.

 5- از سرگرمی های مورد علاقه خود مانند: بازی های تلویزیونی، حل جدول، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم های آموزنده، جابجایی و تغییر دکوراسیون خانه، پرورش گل و گیاه... برای گذراندن اوقات قرنطینه خانگی استفاده کنیم.

6- با انجام ورزش، ضمن تقویت قوای جسمی و روحی و حفظ سلامت و شادابی خود سختی های خانه نشینی را بر خود هموار کنیم.

 7- اوقات خانه نشینی همچنین، بهترین فرصت برای خوابیدن و جبران کمبود خواب است.

8- مشارکت در کار های خانه مانند: آشپزی، نظافت، رفت روب  و گردگیری لوازم خانگی و بالاخره رسیدگی به درس و مشق بچه ها از اموری هستند که می توانند ما را در اوقات خانه نشینی سر گرم کرده و از هجوم افکار ناراحت کننده  و استرس و  اضطراب به دور نگهدارند.

در پایان،  تذکر این نکته را ضروری می دانم که رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی و در رأس همه قرنطینه خانگی، برای  جلوگیری از گسترش ز نجیره  ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن و حفظ سلامت فردی و اجتماعی به عنوان یک وظیفه و مسئولیت ملی بر همگان واجب و ضروری است و نادیده گرفتن آنها ممکن است افزون بر ایراد خسارت های جبران ناپذیر بر بنیه اقتصاد کشور، جان هزاران نفر از هم وطنان ما را درمعرض خطر مرگ قرار دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.