نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

نقدها و مقالات مطبوعاتی عباسعلی خسروداد

روزنامه‌ نگار: از 1372 تاکنون، رئیس انجمن هنر های نمایشی ( 1371)، رئیس انجمن نویسندگان مراغه از 1392 تا 1396

انتظارات مردم از مجلس یازدهم


با پایان یافتن دوره چهار ساله مجلس دهم و  خارج شدن نمایندگان این دوره از خروجی ساختمان بهارستان، منتخبان دوره یازدهم، با کوله ‌باری از مسئولیت ها و انتظارات مردم، از ورودی این ساختمان وارد مجلس شدند و در صندلی های سبزی که سال ها شاهد نشست و برخاست ها، نطق ها، خطابه ها، بحث و جدل ها، مخالفت ها و موافقت های صدها نماینده در دوره‌های گذشته بوده‌اند جا خوش کردند.

 قضاوت و نقد اساسی درباره عملکرد مجلس دهم و پاسخ به این پرسش را که آیا این دوره از مجلس، توانست در مدت چهار سال نمایندگی مردم، دستاورد و کارنامه قابل قبولی را رقم بزند یا خیر؟ به وقت دیگری موکول می‌کنیم و در این فرصت، صرفاً به بیان انتظارات مردم از مجلس یازدهم می پردازیم.

شماری ازمسئولان و مقامات ارشدِ کشور، در آیین گشایش مجلس یازدهم، ضمن یاد آوری وظایف و مسئولیت های سنگین نمایندگان، از آنان خواستند که فارغ از جناح بندی های سیاسی و علایق قومی و قبیله ای، تمام هم و نیروی خودرا در تصویب قوانین پیشرفته، نظارت دقیق در اجرای قوانین و عملکردها و رفع مشکلات مردم متمرکز کنند و با ریل گذاری صحیح برای حرکت دستگاه های اجرایی، کشور را در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دهند.

انتظارات مردم از نمایندگان کدامند؟

امروز 85 میلیون ایرانی چشم امید به دست نمایندگان مجلس یازدهم دوخته اند؛ تا ببینند دستاورد منادیان بر قراری عدالت و مدعیان خدمت بی منت برایشان چه خواهد بود؟ راهبرد ها، تصمیمات و مصوبات آنان چه تأثیری در فرایند زندگی شان خواهد گذاشت؟ و چه گرهی از کار فروبسته شان خواهد گشود؟ 

مردم از وکلای تازه نفس خود در خانه ملت انتظار دارند: در راستای عمل به وعده ها و شعارهای انتخاباتی شان، نقش مؤثر خودرا در اولویت بخشیدن به ضرورت های جامعه و تحقق مطالبات  و دغدغه های به حق مردم، به درستی ایفا کنند و با دمیدن روح عدالت خواهی و دفاع از حق، در کالبد مجلس شورای اسلامی، ثابت کنند که مجلس به مفهوم واقعی کلمه در رأس امور است و می تواند با قدرت و اقتدار تمام در مقابل مفسدان و  متجاوزان به حقوق اساسی مردم ایستادگی کند.

 رونق  تولید، حمایت از سرمایه گذاری و برداشتن موانع موجود از سر راه سرمایه گذاران، ایجاد اشتغال مولدبرای جوانان، تأمین مسکن برای اقشار بی سرپناه، کاهش نرخ تورم، مقابله جدی با گرانی، رفع فوری مشکلات معیشتی اقشار آسیب پذیر، تقویت قدرت خرید مردم، مقابله جدی با فساد مالی، اداری و رانت خواری، مقابله با آسیب های اجتماعی، رفع تبعیض و برقراری عدالت اقتصادی، اجتماعی و آموزشی درجامعه، حذف حقوق های نجومی... و بالاخره اصلاح ساختار اقتصادی و ریل گذاری برای حرکت سایر قوا و پاسخگویی  به شکایات، انتقادات و خواسته های مردم،  از جمله مواردی هستند که مردم انتظار دارند که مجلس یازدهم آن ها را در اولویت کاری خود قراردهد.

همچنین، شفاف سازی آرای نمایندگان، ایجاد تحول مثبت در نظام قانونگذاری، اصلاح قوانین زاید و دست و پاگیر، پرهیز از نگاه سیاسی به مسئله  قانونگذاری، حفظ ارتباط نمایندگان با مردم، به ویژه نخبگان و کارشناسان، حفظ شأن و استقلال نمایندگی و پرهیز از وابستگی به این یا آن مدیر و مسئول، مصون ماندن  از آلودگی های مالی، نگاه مقتدرانه به رخداد های ملی و بین المللی و در نهایت ایجاد فضای سرشار از امید به آینده در جامعه از دیگر انتظارات مردم از مجلس یازدهم هستند که امید است نمایندگان مردم، به آن ها توجه ویژه مبذول دارند و در عمل ثابت کنند که شعار ها و وعده های آنان در جریان تبلیغات انتخاباتی پر بیراه نبوده است.

عباسعلی خسروداد: دوازدهم خراد 99

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.