با واگذاری کار توزیع قبوض تلفن مشترکین (اعم از ثابت و همراه) به پیمانکار,قبوض مورد نظر در ماه های اخیر در بیشتر مناطق شهر, به طور منظم به مشترکین تحویل داده نمی شود.واداره ی مخابرات مراغه,بدون توجه به علت بروز این مشکل,در انقضاء مهلت مقرر بطور یک جانبه اقدام به قطع ارتباط تلفنی مشترکین نموده و وصل مجدد آن را منوط به پرداخت وجه صورتحساب و هزینه های متعلقه می کند.تداوم این روند از دوره های قبل تا کنون نشان دهنده ی این واقعیت است که مسئولین ذیربط, نظارت کافی و مستمر در نحوه ی عملکرد پیمانکارنداشته و وی را ملزم به انجام تعهدات خود نمی کند.
طبق مندرجات قرادادی که فیما بین پیمانکار و شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی منعقد گردیده است,پیمانکار متعهد شده در ازاء دریافت مبلغ 1100ریال برای هر یک برگ صورتحساب,آن را حداقل 15 روز قبل از انقضاءمهلت پرداخت به مشترکین تحویل نماید,که متاسفانه به رغم دریافت,وجه المعاهده از طرف قرار داد,به تعهد خود به درستی عمل نکرده و در تحویل منظم و بموقع قبوض مشترکین تعلل می ورزد و طبعا از این طریق موجب ایراد خسارت های مادی و معنوی به آن ها می شود.
لازم به ذکراست که قطع ارتباط تلفنی مشترکین توسط ادار ه مخابرات,در شرایطی که هنوز قبوض مربوطه به آنها تحویل داده نشده و به همین دلیل از مبلغ بدهی خود اطلاعی ندارند جرم محسوب شده و هر یک از مشترکین حق دارند در صورت مواجهه با این روند,موضوع را در مراجع قضائی مطرح و خواهان جبران خسارت وارده باشند.هر چند ممکن است گاهی خسارت ناشی از قطع ارتباط تلفنی برای برخی از مشترکین جبران ناپذیر باشد.
امید که این مشکل با تدبیر و تلاش مسئولین ذیربط بزودی مرتفع و قبوض تلفن مشترکین,کماکان بطور منظم و دروقت مناسب به آنها تحویل و از قطع غیر قانونی ارتباط تلفنی آنها جلوگیری شود.